Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto studiootje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: foto studiootje

    @sorvats

    Ik kan je wel helpen aan oude studiolampen, er wel nog een beetje werk aan om terug in orde brengen.
    Hebben heel ergens opgeslagen gelegen.
    Als je geintresseerd bent laat iets weten.
    Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
    Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

    Comment


    • #17
      Re: foto studiootje

      Eerder dit draadje werd voorgesteld foto's te laten zien van de aanwezige studio's. Laat ik dan de eerste zijn met een pano van mijn werkplek.



      Naast de tafel met cameratroep (links) staan twee werkstations (een Macintosh met een NEC Spectraview 2180 en en Dell PC met een EIZO ColorEdge CG210 plus een extra 19 inch scherm van Dell voor de menu's) en daarnaast een kleurbeoordelingskastje. Daarnaast staat een HP DesignJet 130. Vervolgens kom je bij de achtergrondinstallatie en de opnametafel met vier Verstatec Logos 1600 flitsers. Geheel rechts in beeld, een beetje verstopt achter de kastjes, kan theorieles worden gegeven. Al met al is de studioruimte iets minder dan 100 vierkante meter. Door de geopende deur kun je nog een gedeelte van een grotere cursusruimte zien.

      Groeten, Miriam

      Comment


      • #18
        Re: foto studiootje

        Miriam, stoort het niet dat je het daglicht niet kan afschermen in je studio? Of gebruik je de studio niet echt voor producten enz.

        Comment


        • #19
          Re: foto studiootje

          Oorspronkelijk geplaatst door Wouter M
          Miriam, stoort het niet dat je het daglicht niet kan afschermen in je studio? Of gebruik je de studio niet echt voor producten enz.
          Als de jaloezieen dicht zijn heeft het invallende licht geen enkel (zichtbaar) effect. Zelfs op een heldere dag met de jaloezieen open kom je bij ISO 100 uit op een belichtingstijd van 1 a 2 seconde bij F16. Dat geeft 8 tot 9 stops verschil met de 1/250ste waarop ik met de flitser belicht. Dus als ze dicht zijn heb ik helemaal weinig te klagen (je ziet zowat geen snars als alle jaloezieen dicht zijn en eerlijk gezegd is dat ook niet heel plezierig).

          Daarnaast gebruik ik de studio voornamelijk voor opleidingen en dan gaat het er voroal om hoe de foto gemaakt wordt en niet hoe ie er precies uitziet. Dus zelfs als er een beetje vals licht zou zijn, dan is dat niet heel erg.

          Hoe dan ook, in de praktijk heb ik er geen last van.

          Groeten, Miriam

          Comment


          • #20
            Re: foto studiootje

            Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
            Eerder dit draadje werd voorgesteld foto's te laten zien van de aanwezige studio's. Laat ik dan de eerste zijn met een pano van mijn werkplek.

            Groeten, Miriam
            Wow! Dat is geen studio, dat is een grafisch industrieel complex!

            Mijn fotootje zal nog even laten wachten: de gordijnen zijn al drie weken te laat voor levering en sinds een jonge dronken spookrijder mijn auto in de prak heeft gereden ben ik wat beperkt in mijn bewegingen.

            Bij mij zijn de ruimten geïsoleerd, dus niet doorlopend. Samen kom ik op zowat 80 m². En daar zit dan zowel de kleedruimte, sanitair als het labo bij. Ruilen?
            Fullator
            Fotostudio Candela Zone
            website: http://www.chronax.be
            website: http://www.marquisemodels.eu

            Comment


            • #21
              Re: foto studiootje

              Hier is dan een foto van mijn werkruimte





              Geen grote ruimte zoals je ziet , maar ik gebruik het alleen voor producten te fotograferen. De ruimte is 20m2 + 10m2.
              Als studiomateriaal gebruik ik twee falcon eye flitsers DE150. Er wordt hier veel gezegd dat dit veel te weinig is, maar als je je enkel concentreert op kleine voorwerpen is dit meer dan genoeg.
              Voor de nabewerking gebruik ik een Powermac G5 met Lacie electron 19blueIV (nog ne crt ja )

              Comment

              Working...
              X