Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scipts tegen diefstal ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by unick

Voor de volledigheid: je kan ook een Java-applet gebruiken dat beelden toont. In de HTML-source staat dan geen enkele verwijzing naar de feitelijke links en een rechtermuis-click doet niks (of alleen maar wat de programmeur er aan gekoppeld heeft). Geen idee waar je't kan vinden en of je aan de server-kant ook nog iets nodig hebt.

Anderzijds... 't internet is groot geworden door het "sharen". Sharen van code, links van her naar der, truukjes van mekaar pikken, enzovoort. Als je iets op het internet zet maak je dat iets publiek. En dan gaat dat er z'n eigen leven leiden. Ik heb nogal anarchistische trekjes als 't op 't internet aankomt .

mvg,
    Tom

Wel, het java-bestand vind je via de source code snel en dan gebruik je de standaard tool javac om java-applet te decompileren. Al deze tools vind je op java.sun.com
    Voorts gebruikt een java-applet bronbestanden, de zogenaamde 'jar'-packets. Dit is een afgeleide van een zipfile en kan je dus gewoon met bv winzip openen. Dan heb je alle foto's mooi samen in 1 bestandje...

bye,
    Tom
    --Canon PS A40--
    --BD0180BE--

Comment

is er niet de mogelijkheid op met FLASH je foto te laten zien
      dan kunnen ze enkel het flashbestand downloaden maar geen foto
      en als je zelf zo'n flash maakt kun je dat dan normaal niet beveiligen zodat ze het niet meer kunnen bewerken en de foto er uit halen ofzo

je kunt zelfs slideshows maken met flash dus waarom niet 1 foto laten zien ??

ik heb zelf geen ervaring met flash maar ik denk dat het mogelijk is.
      Groeten Svenny007
      Lier (BE)

(Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

Comment

svenny, dan heb je weer het probleem met screenshots..

als je niet wil dat je foto's makkelijk kunnen gebruikt worden, niet op internet zetten, maar hier voor veusy (zie originele post) geen optie natuurlijk

leven en laten leven..

ik vind het trouwens wel heel treffend dat iedereen hier zijn eigen rechten wil laten gelden op eigen materiaal, maar wel ervan uitgaat dat alles voor niks moet zijn. bv. de broncode van java, macromedia flash, adobe photoshop.

flash komt niet voor niks hoor en photoshop nog veel minder, maar als je de vragen leest op het forum betreffende dit laatste programma, kan ik er alleen maar vanuit gaan dat niemand de handleiding heeft, of een boek wil kopen, of wat extra moeite wil doen om het te leren. het moet 'direct' gaan, ik vraag>jij antwoord.

Dus, als je zelf uitspaart op sommige zaken dankzij het internet, moet je ook niet alles gaan doen om de andere internetters van hun vrijheid te beroven.

just my 2 cents..
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

En aan de andere kant -> Tgaat niet alleen om de foto's, maar ook over je kwaliteiten om een foto te maken. Als je foto's wilt verkopen, dan moet ge beroepsfotograaf worden. Als het een hobby is, laat het dan een hobby zijn, en dan kun je fier zijn als iemand anders je foto gebruikt.

This natuurlijk niet plezant als iemand anders zomaar iets van je neemt waar je veel tijd in gestoken hebt. But thats the way 'internet' goes... Waarom denk je dat veel tijdschriften niet hun (goede) artikels online zetten?
          Tiggy - Nikon Coolpix 4300

Comment

Originally posted by Tiggy
            En aan de andere kant -> Tgaat niet alleen om de foto's, maar ook over je kwaliteiten om een foto te maken. Als je foto's wilt verkopen, dan moet ge beroepsfotograaf worden. Als het een hobby is, laat het dan een hobby zijn, en dan kun je fier zijn als iemand anders je foto gebruikt.

This natuurlijk niet plezant als iemand anders zomaar iets van je neemt waar je veel tijd in gestoken hebt. But thats the way 'internet' goes... Waarom denk je dat veel tijdschriften niet hun (goede) artikels online zetten?
            Ja dat is natuurlijk zo dat het een hobby is en het is leuk als iemand anders jouw foto's wenst te gebruiken maar een minimum is wel dat ze vermelden dat de foto's de jouwe zijn het gewoonweg vragen. Kwestie van respect. Anders gaat iemand nog zeggen dat jij je foto gaan halen bent op die andere zijn site en dat is toch helemaal niet leuk meer als je fier bent over een foto.

Comment

Originally posted by slipstream

Ja dat is natuurlijk zo dat het een hobby is en het is leuk als iemand anders jouw foto's wenst te gebruiken maar een minimum is wel dat ze vermelden dat de foto's de jouwe zijn het gewoonweg vragen. Kwestie van respect. Anders gaat iemand nog zeggen dat jij je foto gaan halen bent op die andere zijn site en dat is toch helemaal niet leuk meer als je fier bent over een foto.
              Daarin heb je natuurlijk ook gelijk. Uit respect vermeld je de naam van afkomst. Maar heb jij (als je een site hebt) op jouw site bij elke tekening of wat dan ook een naam van afkomst vermeld? Dat is internet nu eenmaal... Als je 50€ op straat vind, breng je het dan ook naar de politie? Kzeg niet dat je ongelijk hebt, integendeel, ik vind het ook erg ik een foto van mij terug vind onder een andere naam.
              Tiggy - Nikon Coolpix 4300

Comment

Working...
              X