Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Horror?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto Horror?

s, morgens vroeg eruit, naar buiten en prachtige zonsopgang vastgelegd.
    Thuis gekomen van RAW naar jpg gezet, ging iets verkeerd, de mooiste opnamen, (de vroegste), 15 stuks, verdwenen, dat was echt balen hoor, heb ze wel even mogen bewonderen in RAW, maar ja daarna ging het fout.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

tijdens wielerwedstrijd (criterium) foto's op xdrive zetten; xdrive in de achterzak tijdens de "overzet" en dan lekker (met rugzak op de rug) nog wat fotograferen; wat blijkt achteraf: rugzak tegen cf-kaart gestoten, waardoor die geen contact meer maakte met de xdrive
      dan, in volle overtuiging dat alles oké was (en niet gecontroleerd dus) terug beginnen fotograferen op dat kaartje (recovery dus niet mogelijk)
      heel wat fotookes kwijt ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xliesx
        batterijen plat op de verkeerde momenten, batterijen vergeten opladen en tijdens het fotograferen van concerten stompen krijgen vanuit de moshpit, met als gevolg een mislukte foto en de zoeker in mijn oog, en ook heb k al een paar keer ne stagediver op mijn kop (en op de camera) gekregen. Maar de grootste ramp was toen k mijn camera (gelukkig een compactje, maar toch, hij was maar een paar maanden oud) merkte k ineens dat t LCD scherm volledig kapot was, toen heb k gevloekt...

*edit* als ge een prosumer hebt, en ge maakt foto's op concerten waar veel geduwd/getrokken/gemosht/gedived/gecrowdsurfd wordt, gebruik dan u LCD schermpje, dan ziet ge t gevaar net iets beter aankomen. Tenzij ge wel op een veilig plekje staat natuurlijk
        Al veel meegemaakt zenne, een tijdje geleden heeft mijn flits er tijden een Old-Skool concertje de geest aangegeven de snodaard en ik zal u zeggen het was niet omdat hij nat was. Maar ja sfeer moet er ook zijn en bij dat type muziek hoort gewoon een risico, een risico dat ik maar al te graag neem.
        Last edited by X Jan X; 18 januari 2006, 22:18.
        HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
        Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

moeten gaan eten

Comment

Ik kocht in 2004 ne Rover --> een paar maanden later sluit Rover zijn deuren.
            Ik koop in 2005 ne nieuwe Konica Minolta 7D --> een paar maanden later.....

Als jullie niet willen dat ik volgend jaar ne Canon of Nikon koop gelieve dan een kleine vergoeding te willen overmaken op mijn rekening
            Last edited by zunoel; 20 januari 2006, 14:27.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

'plezante' topic om te lezen
              leuk initiatief
              Steven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister B
                Thx voor de reacties, Heb zelf ooit over m'n eerste toestel per ongeluk een tas melk gemorst. Maar dat heeft ie nipt overleefd .
                ah ja, want melk is gezond!

Zelf meegemaakt:

Wat "actiefotookes" nemen voor een poster voor ons ijshockeytornooi en ipv dat een van onze beste spelers in de goal naast mij schiet, schiet hij de lens van mijne CP5700 aan flarden... Meer dan 600euro kosten en niet verzekerd. Enfin, zonder dat had ik nu nog nen Nikon en geen Canon... of ?
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
                  Al veel meegemaakt zenne, een tijdje geleden heeft mijn flits er tijden een Old-Skool concertje de geest aangegeven de snodaard en ik zal u zeggen het was niet omdat hij nat was. Maar ja sfeer moet er ook zijn en bij dat type muziek hoort gewoon een risico, een risico dat ik maar al te graag neem.
                  ja, anders is er ook geen sfeer, en van zotkomende kids kunt ge nog leuke foto's trekken
                  aangezien bijna iedereen hier zijn volledige foto-uitrusting in zijn signature zet...

doe ik dat lekker niet!

Comment

Vanmorgen slenterde ik uit nieuwsgierigheid bij Foto Dierckx in Mortsel binnen. Bij de camera's was één van de verkopers in gesprek met een klant die blijkbaar naar digitaal wilde overstappen en gewoon was met een spiegelreflex te werken. Ik hoor de verkoper vragen welke camera de man nu had. "Pentax" was het antwoord. "Dan heeft u pech", zie de verkoper, "want ER IS GEEN PENTAX DIGITALE SPIEGELREFLEX". U stapt beter over op Nikon of Canon blablabla...

Verkopers, da's pas horror!
                    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Yashica tl super

Ik heb er nog nacht en andere meries aan overgehouden. Toen ik mijn eerste huwelijksreportage ging maken had ik van men ouders mijn alleerste spiegelreflex gekregen...op een vrijdag...en zaterdag was de trouw. Ikke maar fotograferen...toen de mis bijna uit was dacht ik zo....zou da filmke nu nog nie af zijn??, ferm machien dat japans ding....kan je oneindig mee fotograferen. Toen de mis uit was dacht ik...toch maar een leeg filmke erin om buiten de koppeltjes te fotograferen...ik spoel filmke terug...en steek er een andere in. Thuis gekomen het filmke in de jobo ontwikkeltank...filmke gefixeerd en gespoeld en taraaaaaaaaa.... foto nmr 1 gigantisch zwart..vanaf toen ben ik beginnen kaal te worden...filmke was niet goed geplaatst en op foto 1 blijven hangen..snik snot....mijn volgende blunder wan naar het huwelijksfeest te gaan om te vertellen dat hun huwelijk ferm zwart op het negatief stond...ik ben vriendelijk verzocht naar huis te gaan...en feest voor koppeltje was om zeep..EEN GOEDE RAAD...JE KAN BETER VERHUIZEN NAAR EEN ANDER LAND..na zoveel jaar lig ik er nog wakker van.

Ronny

Comment

Ronny, je moet maar denken: de herinneringen aan hun trouwen worden niet beperkt door de foto's en zullen met de jaren steeds rijker worden.

De foto's kunnen niet kwijtraken in een brand of slachtoffer worden van een scheiding of boedelscheiding. Ook kunnen ze niet worden "misbruikt" bij jubilea.

Al met al toch niet allemaal horror
                        het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                        Telecaster weblog
                        km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

Comment

als je dan toch perse een amateurke wilt gebruiken om "de mooiste dag" van je leven vast te leggen dan moet je zoiets er maar bijnemen
                          een prof vraagt niets voor niets veel geld!

trouwens.. vrijdag een toestel kope en zaterdag er een trouw mee doen.. das bijna om problemen vragen hee

moest ik mijn trouw door een niet-prof laten doen dan wordt het een BD-SD. mss heb'k alle albums nie de eerste maand maar er zulle toch veel pareltjes tussen zitten
                          foto als spiegel of als venster?

Comment

Ronny, dat is inderdaad pas echte foto horror. Daar zou ik ook van wakker blijven liggen. tjeez. Zelf ook nog veel slechte herinneringen aan die 'goede oude filmpjes'. Met een simpel camera'tje dan. Hoe toevallig toch, dat juist altijd het vastleggen van de leukste herinneringen mislukten!

Comment

eens voor de moeder van een vriendin foto's getrokken op een trouw (als snap-fotograaf, die dingen trekken die de échte fotograaf niét trekt).
                              alles op diafilm, en toen ik de dia's ging ophalen bleek ongeveer 1/4 van de dia's doormidden gesneden .
                              "tja, er was een foutje met het snijmachine ... maar geen probleem, je krijgt wa filmkes gratis van ons, hier zie ... "
                              gelukkig toch nog 3/4 oké ...
                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Working...
                              X