Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtmeter pentax K1000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lichtmeter pentax K1000

Van mijn analoog Pentax K-1000 toestel is de lichtmeter (na ca. 30 jaar trouwe dienst) defect.

Ik gebruik dit toestel nog slechts sporadisch, vooral wanneer mijn meer fragiel digitaal toestel niet kan gebruikt worden.

Kostprijs bij een handelaar voor dergelijke herstelling wordt nu geschat op ca. 300 Euro (voor de lichtmeter) zonder werktijd en zonder garantie achteraf.

Misschien heeft er iemand op het forum nog een Pentax van de K-reeks (liefst K1000) liggen dat om een andere reden niet meer bruikbaar is. Zo kan ik misschien zelf eens experimenteren om de lichtmeter te vervangen.

Moest dit het geval zijn, laat me misschien iets weten.

Thanks bij voorbaat.
    Last edited by ddenolf; 7 maart 2005, 22:02.
    Groeten
    Dirk

Re: lichtmeter pentax K1000

Echt niemand( ), dan zal ik maar verder op de gok qua licht gaan werken zeker.
    Groeten
    Dirk

Comment

Koop gewoon een minimaal lichtmetertje, dat kan toch niet zo heel veel kosten.

Comment

@ Drummerstaf : is misschien nog de beste en goedkoopste oplossing.
        Groeten
        Dirk

Comment

Hoi,
          Ik heb van Pentax nog een K1000, een LX en 3 prime lenzen liggen: 28 mm, 50 mm en 85 mm.
          Maar ik ben er nog te hard aan gehecht om die K100 zomaar weg te doen, laat staan dat ik iemand er de lichtmeter uit zou laten halen..
          mijn fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanVG
            Hoi,
            Ik heb van Pentax nog een K1000, een LX en 3 prime lenzen liggen: 28 mm, 50 mm en 85 mm.
            Maar ik ben er nog te hard aan gehecht om die K100 zomaar weg te doen, laat staan dat ik iemand er de lichtmeter uit zou laten halen..
            JanVG,
            Indien je wil reageren op de vraag van ddenolf, wil je dit dan on-topic doen? Uit jouw reply begrijp ik dat je ddenolf niks kan aanbieden?
            Moderator

Comment

Working...
            X