Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peleng afsluitdoppen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Peleng afsluitdoppen

    Ik ben dus op zoek naar een boven en onderdop van een Peleng die GOED afdicht. Ik heb er momenteel vanachter een plastic dop op die eigenlijk iets té vast zit, en zou liever een draaidop hebben.
    Belangrijker is die bovendop, die er gewoon los afvalt. Hier zou ik een degelijk sluitende rubber/plastic dop voor willen zodat hij zonder zijn lederen hoes in mijn rugzak kan

  • #2
    Re: Peleng afsluitdoppen

    Ik heb als voordop een optech hood hat mini aangeschaft, en dat werkt in elk geval perfect: linkje
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Peleng afsluitdoppen

      Ziet er ideaal uit, hoeveel kosten ze ongeveer en waar heb je hem gehaald ?

      Comment


      • #4
        Re: Peleng afsluitdoppen

        Dat die lensdop nogal los zit, is geweten. Ik gebruik zelf een stukje stevige plakband, maar 't is niet ideaal.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Peleng afsluitdoppen

          Corné heeft het optech-gamma in zijn verkoopartikelen. De small kost daar een €13. Ik weet niet hoe gemakkelijk hij die zelf kan krijgen, want dat is met optech niet altijd even gemakkelijk.
          Ik heb de mijne meegebracht van de optech-stand op Photokina vorig jaar...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Re: Peleng afsluitdoppen

            Zou de small te groot zijn, of zit de mini er echt superstrak rond ?

            Comment


            • #7
              Re: Peleng afsluitdoppen

              Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
              Zou de small te groot zijn, of zit de mini er echt superstrak rond ?
              Ik heb m'n Peleng er even bijgepakt, en de mini past er netjes strak rond. Het enige wat er nog achteruit steekt is de achterste dop (ik merk nu dat ik daar een originele Canon voor gebruik die netjes blijft zitten).
              Ik vermoed dat de small wat te ruim komt zitten en op die manier teweinig bescherming zal bieden.
              Bij mij zit de originele kap er trouwens ook op, en daarboven die hood hat...

              Misschien kun je even navragen bij Corné of hij die mini ook niet te pakken kan krijgen...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment

              Working...
              X