Ik zoek nog een lichtmeter, niet te nieuw liefst, het is gewoon om te experimenteren. Blijkbaar zijn die van Gossen wel goed, iets anders mag ook natuurlijk.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lichtmeter
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: Lichtmeter
Digitaal of analoog maakt me eigenlijk niet veel uit. En een gewone lichtmeter is voldoende aangezien ik niet direct bezig ben met flitsfotografie.
En misschien is analoog wel iets beter om mee te experimenteren. Ik weet niet hoe andere mensen hiermee zijn begonnen en wat zij ervan vinden?
Comment
-
Paul
Als je op ebay kijkt met onderstaande zoekstring, vindt je iets mooi om mee te experimeteren. Alleen, het is geen fotografie-lichtmeter. Ik heb zelf conversietabellen opgesteld om de omrekening van LUX naar iso-gevoeligheid/diafragma-opening/sluitertijd te maken. Ik vind zo'n ding zeker leerrijk. En ongeveer €40, voor een digitale lichtmeter, is niet veel geld. Let op, niet geschikt voor studioflitswerk.
Koen
LICHTMETER LUXMETER LUX LICHTMESSUNG HELLIGKEITSMESSEREen beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.
Comment
-
Ik heb nog wel een Gossen Lunasix 3 liggen (= analoge) die ik niet gebruik - (van het net geplukte) handleiding zit erbij. Werkt perfect doch gezien ik voornamelijk een licht/flitsmeter gebruik blijft de eerstgenoemde inactief liggen.
Indien je interesse zou hebben geef je maar een seintje en komen we wel een eerlijke prijs overeen.Last edited by Cookie; 15 januari 2007, 10:59.En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...
Comment
-
Uiteraard heb ik interesse, ken er alleen niets van af, zou er dus ook niet al te veel geld in willen steken aangezien het gewoon iets is om mee te experimenteren. Ik had gedacht van rond de € 30 (volgens Koen B kan ik al digitale lichtmeters vinden voor € 40), moest dit een ronduit belachelijk voorstel zijn
, laat maar iets weten.
Last edited by paulolyslager; 15 januari 2007, 12:18.
Comment
-
Comment