Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tussenringen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• tussenringen

Gezocht tussenringen voor macrofoto's te nemen.
    Moet passen op n'n canon.

HuB

Re: tussenringen

Check ne keer op Ebay. Daar vindt je verschillende van die extension tubes in Hong Kong. Ik heb er hier ook wel een paar liggen, maar dan voor Nikon. Ik heb ongeveer 20 EUR incl verzendkosten betaald voor 3 tubes.
    Eerlijk gezegd geef ik de voorkeur aan een diopter, omwille van het feit dat zo'n tube je lens serieus donker maakt (hogere f-stop en langere sluitertijd) en een diopter dit nadeel niet heeft. Maar een goede diopter (bestaande uit dubbel glas) kost natuurlijk al gauw 100 EURkes...

T.
    Nikon stuff rocks :-)

Comment

mercie voor de info, ben al eens vlug gezien.
      heb wel gezien dat er daar geen electronische contacten opzitten, heeft dat nog gevolgen buiten de manuele scherpstelling ???

HuB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HuB Bekijk bericht
        mercie voor de info, ben al eens vlug gezien.
        heb wel gezien dat er daar geen electronische contacten opzitten, heeft dat nog gevolgen buiten de manuele scherpstelling ???
        HuB
        Dat je ook geen diafragma meer kan instellen. De lens staat dus wide open. En voor zover ik weet hebben Canon lenzen geen aperture ring.
        Nu, voor zo'n 100 Euro koop je een nieuwe set Soligor (12+20+36mm) tussenringen voor Canon, met alle electronische contacten. Dan heb je wel AF en al de rest. Zelf heb ik de 20 en 36mm.
        Veel interessanter dan contactloze prullen uit Hong-Kong.
        Last edited by dleemans; 3 september 2006, 15:35.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Beste Hub,

Ik heb hier nog een vrijwel nieuwe Canon EF25II tussenring liggen. Deze heeft alle electronische contacten en werkt ook perfect samen met de Canon EF-S lenzen.

Mocht je interesse hebben stuur me dan even een mailtje.

rdraer@vanderende.nl

Groeten,

Richard
          Canon 1D MKIII, Canon 5D, Speedlite 580 Ex, 17-40/f4.0L USM, EF 24-105/f4.0L USM, EF 50/1.4 USM, EF 70-200/2.8L IS USM, 50-500/f4-6.3 EX APO HSM http://www.pbase.com/rdraer

Comment

Working...
          X