Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GEZOCHT : Lensje voor op mijn Nikon D 50

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GEZOCHT : Lensje voor op mijn Nikon D 50

Hoikes ,

Graag had ik ergens een nog zeer goede en goedwerkende telelens gekocht , welliswaar tweedehands , voor mijn Nikkon D 50.

Ik dacht aan een : 18mm - 200mm

28mm - 300mm

Dit voor mijn eerste reisje , alook voor mijn eerste camera ( Nikon D50 )
    Gezien ik een pas afgestudeerd 19 jarig meisje ben , heb ik na aankoop van de nieuwe Nikkon D50 - kit , niet echt het grote budget over ,om een nieuwe te kopen , heb er reeds al mijn seizoenswerk ( geld ) ingestoken + mijn reisje naar Italie voor 7 dagen .

Mogeljks is er iemand die er een heeft en hem voor een prijsje wegdoet . Ik hoor het wel via PM. of via mail : monacorda@hotmail.com

groetjes

Monaco ( caro )

Re: GEZOCHT : Lensje voor op mijn Nikon D 50

Hallo,

zit nu te neuzen op het internet en kom volgende lens tegen.

Misschien interresant voor u?

mvgr
    PVA
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Ik zou in jou geval zeker voor de tele kit lens gaan die sluit perfect aan op de kit lens, en is niet zo heel duur. (55-200mm)

De sigma 70-300mm is misschien ook een optie (tweedehands voor minder dan 100-150€), maar dan zit je met een gat tussen 55 en 70mm waar je veel kunt missen.

Ik zou voor de 55-200mm gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA
        Hallo,

zit nu te neuzen op het internet en kom volgende lens tegen.

Misschien interresant voor u?

mvgr
        PVA

Hoikes ,

In ieder geval bedankt voor de tip , heb kontakt genomen me die persoon , en zei hem hoe het was en vroeg of hij eventueel de lens voor wat minder verkocht , maar kreeg daar nogal wat achter het hoofd geslingerd . enfin , je kunt maar gebruiken wat je hebt he .
        250 euro is eerlijk gezegd wat te duur , mijn zomerwerk - budget laat het niet toe , ben er eerlijk in , dacht dat zoiets te vinden was voor +/- 150 - 175 €.

Littlewan , eveneens dank voor u advies en raad , maar met een : 70mm -300mm , verlies ik veel , bedoel er is een groot verlies redelijk gat , volgens de uitleg die ik kreeg .
        Dus , hoop ik op ergens iemand die een gouden hart heeft en er een in optie heef en hem wil verkopen , rond de prijs , die me laatste budget zal opslorpen ( hihi )
        Ik hoor het wel , alleeeee dat hoop ik toch. bedankt voor jullie zoekwerk en advies
        ik blijf nog goed uitkijken , totdat ik op een klein reisje van 7 dagen vertrek
        tot ..... ben er nog tot dinsdagavond , dan vertrek ik ( met of zonder )

groetjes

Monaco ( caro )

Comment

Deze Nikon 70-210 mm komt misschien beter in aanmerking voor jou....en ruimschoots binnen je budget :

En deze Sigma's ook :
          Wegens overlap met andere lenzen, mag deze Sigma 70-300 F4-5.6II APO macro super met Nikon vatting de deur uit. De complete set staat hieronder afgebeeld en bevat dus naast het objectief dat in perfecte staat is, een koker, beide lensdoppen, zonnekap en een Hoya UV filter die er van in het begin opstaat. Verder nog een doos met

Sigma lens 70-300 mm F4-5.6 II APO Macro Super 58 mm met opbergtas Originele verpakking Weinig gediend en in goede staat Prijs : 100 euro Mag weg wegens vervanging door lens uit Canon L-reeks mvg Patrick
          Last edited by Jazzaddict; 25 augustus 2006, 23:56.

Comment

maar met een : 70mm -300mm , verlies ik veel , bedoel er is een groot verlies redelijk gat , volgens de uitleg die ik kreeg .
            Het verlies dat je hebt in een bereik tussen 55mm en 70mm is uit te drukken in paar stappen vooruit of achteruit Als je een beperkt budget hebt zou ik daar niet naar zien.
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              Het verlies dat je hebt in een bereik tussen 55mm en 70mm is uit te drukken in paar stappen vooruit of achteruit Als je een beperkt budget hebt zou ik daar niet naar zien.

Tja , mogelijks heb je gelijk , maar ik had in een indoor-show van paarden iemand gezien met op het eerste gezicht een mooie lens , tot ik vroeg en dichterbij was gekomen , om welke lens het ging dat hij ophad , en ja het was een Sigma 70mm - 300mm , tjaaaaaaaaaa nogal redelijk groot in vergelijking met de all-rounder ( zo las ik het toch ) de 18mm - 200mm. En met een 18mm - 200mm , las ik dat dit een ideale begin - zoomlens was , en dat het de perfekte reisgenoot is , alleee voor een jongedame van 19 toch ( hihi)
              Zo , ik dank iedereen die met me helpt , maar ik zou graag opteren voor de 18mm - 200mm van Sigma .

Ik hoop dat ik die kan vinden , voor een prijs tussen de 150 en 175 euro.

groetjes en bedankt voor jullie zoekwerk en advies.

Monaco ( caro )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monaco
                Zo , ik dank iedereen die met me helpt , maar ik zou graag opteren voor de 18mm - 200mm van Sigma .

Ik hoop dat ik die kan vinden , voor een prijs tussen de 150 en 175 euro.
                ( caro )
                Aan die prijs zal dat niet gemakkelijk ,om niet te zeggen onmogelijk, te vinden zijn.

Comment

Hallo,

Ik denk dat je mischien beter uitkijkt naar een 18-125 van sigma.
                  Deze kost nieuw ongeveer 238 euro (www.foka.nl)
                  Tweedehands moet je die kunnen vinden voor je budget.

Persoonlijk heb ik als reislens een 24-120 van nikon, en dit is ook een ideal bereik voor op reis .
                  Met deze sigma heb je nog iets meer groothoek en tele, en heeft vrij goede kritieken al gekregen.

mvgr
                  PVA
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PVA
                    Hallo,

Ik denk dat je mischien beter uitkijkt naar een 18-125 van sigma.
                    Deze kost nieuw ongeveer 238 euro (www.foka.nl)
                    Tweedehands moet je die kunnen vinden voor je budget.

Persoonlijk heb ik als reislens een 24-120 van nikon, en dit is ook een ideal bereik voor op reis .
                    Met deze sigma heb je nog iets meer groothoek en tele, en heeft vrij goede kritieken al gekregen.

mvgr
                    PVA

Dank u allemaal voor de info en zeer goede tips , maar ik ben echt gebrand op een : SIGMA - 18m - 200mm . Daar heb ik breedhoek en tele - lens ineen , en het blijkt inderdaad een zeer geliefdkoosde lens te zijn , toch bij vele mensen. Die vinden het een ideale reislens , kompakt , breedhoek , tele , kortom alles ineens .

Ik blijf uitkijken naar iemand de een Sigma - 18 mm - 200mm , verkoopt aan een budget - vriendelijk prijsje.

groetjes

Monaco ( caro )

Comment

Dan zou ik in ieder geval al beginnen die kitlens te verkopen, want die ligt toch volledig in overlap met wat je zal kopen en dan is je budget meteen wat uitgebreider...
                      www.bertwillaert.com

Comment

Dan zou ik in ieder geval al beginnen die kitlens te verkopen, want die ligt toch volledig in overlap met wat je zal kopen en dan is je budget meteen wat uitgebreider...
                        Kijk daar heb je wat aan, aan zo'n opmerking. Mocht je dan toch nergens je droomlens vandaan kunnen halen, op onderstaande link staat nog een Sigma 28-105. Begint met f2.8. Is voor jou doel ook een goede aankoop. Tevens redelijk te verkopen wanneer je volgend jaar weer gewerkt hebt.

Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

Verder succes met je zoektocht, want de gewenste lens kom je niet veel tegen!

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias
                          Kijk daar heb je wat aan, aan zo'n opmerking. Mocht je dan toch nergens je droomlens vandaan kunnen halen, op onderstaande link staat nog een Sigma 28-105. Begint met f2.8. Is voor jou doel ook een goede aankoop. Tevens redelijk te verkopen wanneer je volgend jaar weer gewerkt hebt.

http://www.fotoapparatuur.nl/Sigma/Lens_(AF)/Ad77742.html

Verder succes met je zoektocht, want de gewenste lens kom je niet veel tegen!
                          Dit lenske in adv. heeft een Sigma vatting dus ze past niet op haar D50.
                          BD0497BE : Nikon body + glas
                          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bert w.

heykes ,

Ja inderdaad , bert . w , daar had ik nog niet aan gedacht , een prima idee , en ligt er dan toc maar in overlap bij , als i een 18mm - 200mm koop en gaat mijn budget wat omhoog . Dank u Bert . W voor de tip.

Bij deze staat er een :

AF-S DX Zoom - NIKKOR 18-55mm F/3.5-5.6G ED - TE KOOP

PS : Dank je " JePe " voor de goede opmerking , thankssssssss
                            Last edited by monaco; 26 augustus 2006, 15:09.

Comment

Dank u Bert . W voor de tip.
                              Graag gedaan...

Bij deze staat er een :

AF-S DX Zoom - NIKKOR 18-55mm F/3.5-5.6G ED - TE KOOP
                              Hiervoor zou je beter een nieuwe toppic aanmaken bij "verkoop",
                              want nu staat dit bij gezocht... Succes in ieder geval!
                              www.bertwillaert.com

Comment

Working...
                              X