Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imagetank welke raw bestanden kan weergeven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Imagetank welke raw bestanden kan weergeven

Hallo,

Doet er iemand zijn imagetank weg welke raw-bestanden kan weergeven?

Persoonlijk zat ik te denken aan een Epson-P4000 of een Nikon Coolwalker.

Laat maar iets weten

Sven

Re: Imagetank welke raw bestanden kan weergeven

Waarom schiet je en niet gewoon JPG naast op lagere resolutie, ik kan me niet voorstellen dat je blij wordt van de RAW omzetting van een imagetank, laat staan de snelheid!
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
      Waarom schiet je en niet gewoon JPG naast op lagere resolutie, ik kan me niet voorstellen dat je blij wordt van de RAW omzetting van een imagetank, laat staan de snelheid!
      Ik schiet enkel op RAW.

Vroeger had ik een PD70X, maar die had als nadeel dat hij niet weergaf dat mijn foto's er weldegelijk opstonden.
      Ik zet dit bij gezocht, maar het is eerder een verrijking van mijn materiaal dan een noodzaak.

Moest ik heb dringend nodig hebben, koop ik hem in de winkel.

Moest iemand zijn imagetank willen verkopen, laat maar weten.

Sven

Comment

misschien de moeite om te volgen op ebay...

nikon coolwalker
        object nr 7626195067
        Alles moet weg.....

Comment

Ik heb er eentje gehad van bij PIN, werkt behoorlijk maar kon me toch niet overtuigen en heb ze binnen de maand terug verkocht, ik heb ze éénmaal gebruikt op locatie. Ik heb nu 10 Giga opslag in CF kaarten van 2 giga elk.
          Voor mijn soort van fotografie is dit voldoende, gelet op de hedendaagste prijzen van CF kaarten kan je voor 500 Euro heel wat kaartjes in huis halen.

De tijd voor het overzetten en eens thuis het weer overzetten was me wat teveel, zeker als je in RAW werkt zijn het grote bestanden en dat vraagt nu eenmaal tijd, maar CF kaarten op een USB2 kaartlezen zijn sneller dan de Image tank.

Tot daar even mijn 2 cents

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Ik heb er eentje gehad van bij PIN, werkt behoorlijk maar kon me toch niet overtuigen en heb ze binnen de maand terug verkocht, ik heb ze éénmaal gebruikt op locatie. Ik heb nu 10 Giga opslag in CF kaarten van 2 giga elk.
            Voor mijn soort van fotografie is dit voldoende, gelet op de hedendaagste prijzen van CF kaarten kan je voor 500 Euro heel wat kaartjes in huis halen.

De tijd voor het overzetten en eens thuis het weer overzetten was me wat teveel, zeker als je in RAW werkt zijn het grote bestanden en dat vraagt nu eenmaal tijd, maar CF kaarten op een USB2 kaartlezen zijn sneller dan de Image tank.

Tot daar even mijn 2 cents

MVG, Jeff
            Hier heb je wel gelijk

Bedankt

Sven

Comment

Zelfde opmerking als Rob : waarom zou je in godsnaam op zo'n portable device je RAW files willen controleren. Me dunkt dat je dat beter op de LCD van je cam doet.

Als het echt voor opslag moet dienen, dan kan je beter een (goedkoper) alternatief in huis halen dat razendsnel kopieert om batterijen te sparen. De meesten (a la PD70x) hebben allicht een verificatiemogelijkheid om te gekopieerde bestanden te vergelijken met de originele op de kaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                Zelfde opmerking als Rob : waarom zou je in godsnaam op zo'n portable device je RAW files willen controleren. Me dunkt dat je dat beter op de LCD van je cam doet.

Als het echt voor opslag moet dienen, dan kan je beter een (goedkoper) alternatief in huis halen dat razendsnel kopieert om batterijen te sparen. De meesten (a la PD70x) hebben allicht een verificatiemogelijkheid om te gekopieerde bestanden te vergelijken met de originele op de kaart.
                Tom,

Ik had een PD70X, maar die lapte het mij enkele keren van een kaart te kopiëren (dat toonde hij me toch door het lachende gezichtje), maar in werkelijkheid, niets te kopiëren.

Daarom wil ik een toestelletje waar ik snel enkele raw-bestanden kan bekijken.

Ik vermoed dat de opmerking van Jeff de doorslag heeft gegeven. Ik blijf uitkijken, maar vermoed dat ik toch enkele cf-kaartjes ga bijkopen.

Sven

ps toch bedankt om jullie gedacht te laten weten.

Comment

Kheb zelf een Vosonic 3320. Kan geen beelden laten zien, maar bijvoorbeeld deze kan dat wel. Kost natuurlijk al wel een aardig centje. Misschien vind je 'm wel tweedehands, maar dan zal je al hard moeten zoeken denk ik ... Ik weet ook niet in hoeverre die 6230 een verify functie heeft. De 3320 heeft het alleszins wel en die werkt goed.
                  http://www.dennisclaes.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                    Tom,

Ik had een PD70X, maar die lapte het mij enkele keren van een kaart te kopiëren (dat toonde hij me toch door het lachende gezichtje), maar in werkelijkheid, niets te kopiëren.

Daarom wil ik een toestelletje waar ik snel enkele raw-bestanden kan bekijken.

Ik vermoed dat de opmerking van Jeff de doorslag heeft gegeven. Ik blijf uitkijken, maar vermoed dat ik toch enkele cf-kaartjes ga bijkopen.

Sven

ps toch bedankt om jullie gedacht te laten weten.
                    Ik heb em ook gehad, nooit een probleem mee tegengekomen.
                    Mss exemplarisch .... Je zal maar pech hebben ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                      Ik heb em ook gehad, nooit een probleem mee tegengekomen.
                      Mss exemplarisch .... Je zal maar pech hebben ...
                      Klopt volledig.

Maar eens ik mijn vertrouwen kwijt ben, is het gedaan met spelen.

Daarom dat ik liever iets heb waar ik onmiddellijk kan zien of ze erop staan of niet.

mvg Sven

Comment

Working...
                      X