Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekzoeker minolta v

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoekzoeker minolta v

Zoek originele minolta hoekzoeker v. Tenzij er alternatievn bestaan die even goed zijn?
    https://www.behance.net/Lynx1966

Re: Hoekzoeker minolta v

Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d
    Zoek originele minolta hoekzoeker v. Tenzij er alternatievn bestaan die even goed zijn?
    Zie eens op dyxum, er is recent een thread geweest waar de seagull aan bod kwam. Optisch goed, maar rubber van oogstuk stonk en verbinding met camera is metaal.

Een weekje "verluchten" zal de stank wel sterk verminderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
      Zie eens op dyxum, er is recent een thread geweest waar de seagull aan bod kwam. Optisch goed, maar rubber van oogstuk stonk en verbinding met camera is metaal.

Een weekje "verluchten" zal de stank wel sterk verminderen.
      Thanks, had ik ook gelezen. Ik heb ook al negatieve optische opmerkingen gelezen over Seagull, dus ik twijfel toch nog wat....

Comment

Thanks, had ik ook gelezen. Ik heb ook al negatieve optische opmerkingen gelezen over Seagull, dus ik twijfel toch nog wat....
        Ter aanvulling: Ik heb de minolta versie en ben daar tevreden over. Optisch verbazend goed (uiteindelijk toch wat extra glas achter je camera). Enigste nadeel is dat de scherpstelring te vlot draait en dus redelijk snel een onscherp beeld kan geven. Scherpstellen is echter eenvoudig op de camera tekst in de zoeker.

Ik gebruik hem wel zelden voor macro, maar om vlot mijn dochter(je) op de zelfde hoogte te kunnen fotograferen. In het begin is het wel wat aanpassen om dan je toestel goed "recht" te houden.

Alain

Comment

Ik heb die seagul in Hong Kong besteld zonder problemen, en snel geleverd.
          Die van minolta zelf was mij véél te duur,en ook niet meer leverbaar (bij Grobet te Antwerpen)
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
            Ik heb die seagul in Hong Kong besteld zonder problemen, en snel geleverd.
            Die van minolta zelf was mij véél te duur,en ook niet meer leverbaar (bij Grobet te Antwerpen)
            Ik heb die van HK ook besteld. Duurde wel een 3tal weken omdat de Chinese nieuwjaar er tussen kwam. Hij komt met een 5 tal aanpas stukjes voor zowat de meest camera's.

Hubert
            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Bedankt aan iedereen! Het zal de Seagull nieuw worden. Mag slotje op.

Comment

Working...
              X