Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeiss Distagon ZE 35mm f2 voor Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [ Canon ] Zeiss Distagon ZE 35mm f2 voor Canon

Ragscherpe prime lens wanneer wijd open, gebouwd als een tank en levert typisch levendige Zeiss-kleuren (3D effect) en fantastische bokeh. Foto's krijgen op die manier beetje een 'film-effect' waar je uiteraard voor bent of niet. Op Fredmiranda website krijgt deze lens een uitzonderlijke 9.8 score op 45 reviews. https://www.fredmiranda.com/reviews/...hp?product=391

Ik heb ze (te weinig) gebruikt voor landschap en eigenlijk nog meer voor close up portretten waar ik deze lens echt uitmuntend voor vond. Opgelet, deze lens is manuele focus (geeft wel scherpe-indicatie in zoeker) maar dat heeft me eigenlijk nooit weerhouden om scherpe foto's te nemen. Als het snel moest gaan durfde ik al eens mijn shutter ingedrukt te houden en ondertussen lichtjes aan de ring draaien - zo kon ik er achteraf de scherpste uit halen. Ik doe ze nu weg omdat ik ze voor een lange reis wil inwisselen tegen een 16-35mm. Nieuw gekocht voor 900 euro, mag nu weg voor 625 euro - originele doos en zonnekap inbegrepen. Uitgebreid te testen en af te halen in Hoegaarden.
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2
Working...
X