Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoeveel is mijn Dimage 7i nog waard?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoeveel is mijn Dimage 7i nog waard?

Iemand enig idee? Het toestel is een kleine acht maanden oud... Er scheelt helemaal niets aan... Maar 'k wil dringend een 300D kopen, en 'k mag van mijn vrouwke pas als deze verkocht is...

In het pakket dus een Minolta Dimage 7i met alle originele accessoires en in de originele verpakking met drie setjes extra batterijen, een GP Powerbank (batterijen supersnel opgeladen, ook in de wagen), een UV-filter om de lens te beschermen en een krachtige opbouwflits (de Minolta 3600 HS)...

Nieuw heb ik het hele pakket een kleine 1500 euro betaald...

Hoeveel denken jullie dat ik daar nu nog kan van krijgen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Tim
    Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

http://www.timdebacker.be

Dimage 7 i

goede staat:480
    zeer goede staat: 528
    'gebruikte' staat: 360
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Voor het hele pakket??? Is dat niet heel weinig??? Of vergis ik me zo zeer...
      Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

Comment

Ik heb de indruk dat dit prijzen zijn die fnac france handhaaft voor 2e hands materiaal. De url is hier kortgeleden nog gepost. Ik vind het hilarische prijzen, gewoon al omwille van het feit dat deze geen rekening houden met vraag en aanbod. Ga kijken op nl.marktplaats of hoe dat heet en zie wat men daar gemiddeld vraagt voor dit toestel en zo'n flits. Een nieuwe 7hi kost zo'n 900 euro. Je zal eender waar in elk geval meer krijgen dan uit die tabellen van fnac af te lezen is.

Comment

Als ge de flits appart wilt verkopen, ben ik wel geintreseerd.... zeg maar een prijs....

't is niet dringend hoor, dus als je liever nog een paar weken afwacht om te zien of je het pakket in zijn geheel verkocht krijgt... binnen een paar weken ben ik ook nog wel geintreseerd moest het dan nog niet verkocht zijn.
          To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik noteer alvast je naam Johan... Als ik er niet vanaf geraak, ben jij de eerste die het weet (hoewel ik hoop dat ik hem heel snel kwijt ben aan een relatief goeie prijs... ik sta te popelen om die 300D aan te schaffen...)

Groetjes,

Tim

Comment

Tim, de prijs is voor de Dimage 7i, zoals erboven staat dus.

en ze komen idd van die franse occasion-site.
              Ik heb de indruk dat dit prijzen zijn die fnac france handhaaft voor 2e hands materiaal. De url is hier kortgeleden nog gepost. Ik vind het hilarische prijzen, gewoon al omwille van het feit dat deze geen rekening houden met vraag en aanbod. Ga kijken op nl.marktplaats of hoe dat heet en zie wat men daar gemiddeld vraagt voor dit toestel en zo'n flits. Een nieuwe 7hi kost zo'n 900 euro. Je zal eender waar in elk geval meer krijgen dan uit die tabellen van fnac af te lezen is.
              Hilarisch of niet, ik heb toch al ondervonden dat de genoemde prijzen vrij dicht bij de gevraagde en geboden prijzen zitten.
              Bv. de G2's waar ik de laatste tijd op geboden heb, hadden allemaal een vraagprijs van 400-450 euro, en ik heb er zelf één gekocht voor 425. Ook een jaar geleden heb ik een E-10 gekocht aan de prijs die daar opgegeven werd. helemaal correct is het nooit, maar qua richtlijn kan het wel dienen vind ik.

http://www.photim.com/COTE/tabcote.asp
              ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Hilarisch of niet, ik heb toch al ondervonden dat de genoemde prijzen vrij dicht bij de gevraagde en geboden prijzen zitten.
                Bv. de G2's waar ik de laatste tijd op geboden heb, hadden allemaal een vraagprijs van 400-450 euro, en ik heb er zelf één gekocht voor 425. Ook een jaar geleden heb ik een E-10 gekocht aan de prijs die daar opgegeven werd. helemaal correct is het nooit, maar qua richtlijn kan het wel dienen vind ik.
                Vind ik ook. Het is nu eenmaal jammer dat de prijzen sneller zakken dan je zou willen.

Comment

zonder mij er mee te willen moeien , moet ik toegeven dat de okassie prijzen op die franse site , aanvaardbaar zijn
                  NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

Comment

Hebben jullie het nu over de prijs voor het toestel alleen of over de prijs inclusief flits en andere accesoires?

Comment

Prijs van het toestel zonder flits.

Ik begrijp dat vanuit het perspectief van de koper die fnac prijzen natuurlijk zeer "realistisch" zijn. Hoe lager hoe beter en liefst nog aan de deur gebracht.
                      Zet uw fototoestel op advalvas.be of marktplaats.nl. Daar zul je wel een faire prijs krijgen. Als het snel moet gaan en verliezen echt niet nauw steken, dan kan je'm hier wel kwijt aan de fnacprijzen. Die rekening moet je zelf maken en verkopen doe je pas aan een prijs die voor jou ok is.
                      Sta me toe dat ik 360 eur voor een dimage 7i werkelijk absurd vind.
                      Minimum 600 a 650 moet je vragen voor het toestel alleen. Heel veel meer vragen zal moeilijk zijn, omdat die nieuwe 7hi toch al aan 900 te krijgen is voor wie weet waar hij het goedkoopst is. Op een niet fotoforum kan je gerust 700 a 750 vragen zonder scrupules, zeker omdat die van jou wellicht in Belgie gekocht is en je de faktuur kan meegeven etc. Ga anders kijken wat de 7hi NU bij action shop kost en reken daarvan max 66% a 75% om uw 7i door te verkopen. Voor een 8 mnd toestel zie ik niet in waarom je meer verlies zou moeten doen.

Comment

Originally posted by Tim De Backer
                        Hebben jullie het nu over de prijs voor het toestel alleen of over de prijs inclusief flits en andere accesoires?
                        Enkel voor het toestel...

Comment

Zet uw fototoestel op advalvas.be of marktplaats.nl. Daar zul je wel een faire prijs krijgen. Als het snel moet gaan en verliezen echt niet nauw steken, dan kan je'm hier wel kwijt aan de fnacprijzen. Die rekening moet je zelf maken en verkopen doe je pas aan een prijs die voor jou ok is.
                          Sta me toe dat ik 360 eur voor een dimage 7i werkelijk absurd vind.
                          Minimum 600 a 650 moet je vragen voor het toestel alleen. Heel veel meer vragen zal moeilijk zijn, omdat die nieuwe 7hi toch al aan 900 te krijgen is voor wie weet waar hij het goedkoopst is. Op een niet fotoforum kan je gerust 700 a 750 vragen zonder scrupules, zeker omdat die van jou wellicht in Belgie gekocht is en je de faktuur kan meegeven etc. Ga anders kijken wat de 7hi NU bij action shop kost en reken daarvan max 66% a 75% om uw 7i door te verkopen. Voor een 8 mnd toestel zie ik niet in waarom je meer verlies zou moeten doen.
                          Tilde, staat er "360" ?? Nee, er staat 528, als ie in erg goede staat is en 480 in "gewoon goede staat". Bijvoorbeeld, die G2 die ik enkele dagen geleden oppikte, was zo 1.5jaar oud, maar zag er gloednieuw uit (heel erg goed verzorgd dus).

En blijkbaar hou jij zelf geen rekening met vraag en aanbod.
                          Punt 1. de meeste kopers zal het worst wezen waar en hoeveel de verkoper voor de camera betaalde. De huidige nieuwprijs telt, niet meer niet minder. En de ouderdom en de sleet uiteraard.

Punt 2. mensen hebben meer vertrouwen in een NIEUWE camera.

Dus, veel succes met een in goede staat (maar ook niet meer dan dat) verkerende Dimage 7i, waarvan de verbeterde versie 900euro kost, te verpatsen voor 750..
                          ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Er staat wel degelijk 350 in gebruikte staat. Dat is absurd.
                            Er staat ook 528, da's beter, maar nog steeds veel te weinig.
                            De lijst die jij begint, start met die 480 euro. Da's te weinig. Dat komt bijna overeen met de tweedehandsprijs die jij voor je G2 betaalde terwijl je nu voor 665 euro een G5 kan krijgen. Wat kost een nieuwe Dimage 7hi ? Nog altijd veel meer dan 665 euro.
                            En 900 Euro is voor een aankoop in Duitsland en onlineshops, voor wie echt de markt kent. Dat is niet iedereen gegeven om zo goed geinformeerd te zijn. In Belgie krijg je dat niet aan die prijs bij de fotograaf op de hoek en er is nog altijd publiek dat geen vertrouwen heeft in een buitenlandse aankoop. Hij krijgt dat verkocht aan die prijs met wat geluk, maar meer zie ik ook niet zitten. En dat is rekening gehouden met de nieuwprijs van een 7hi in Belgie! Uw mening is er een, de mijne een andere, maar da's geen reden om mekaar wat aan te doen he. 't Is aan Tim om te bepalen aan welke prijs hij zijn Dimage laat gaan.

Comment

als je de link gevolgd had, zie je dat zij ook deze volgorde gebruiken, that's all.

en ik doe je echt niets aan hoor

je moet gewoon rekening houden met de enorm snelle devaluatie van digitaal materiaal. helaas, maar het zij zo.
                              ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Working...
                              X