Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica R 28 mm F/2.8 met Nikonvatting UNIEK

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Nikon ] Leica R 28 mm F/2.8 met Nikonvatting UNIEK

    Dit is een unieke gelegenheid om een toplens van Leica te kopen voor een superscherpe prijs (op ebay vaak meer dan 1000 Euro in minder goede staat en zonder conversie).

    De lens is in zeer goede staat.

    Ze is door mezelf recent geconverteerd naar Nikonvatting d.m.v. de hoog kwalitatieve Leitaxmount (zie voor een gelijkaardige omzetting: http://www.leitax.com/conversion/lei...ROM/index.html).

    De conversie is omkeerbaar, zodat desgewenst de lens opnieuw naar Leicavatting kan omgezet worden (de originele vatting komt er natuurlijk bij). 1 schroefje van de 6 van de vatting is onbruikbaar, maar het geheel zit muurvast.

    Actuele foto's van de lens vindt je hier: http://www.flickr.com/photos/beautif...7623286170327/

    Omdat de lens te veel in de full frame Nikonbody’s (D700, D3, D3x) uitsteekt wanneer gefocussed op oneindig (ze raakt dan de spiegel), heb ik een deel van de metalen behuizing van het achterste element afgevijld (een precisiewerkje maar het is prima gelukt). Nu is de lens perfect bruikbaar op Nikon DX en FX (D300 en hoger), met stop-downlichtmeting. Mits een eenvoudige adapter is ze ook bruikbaar op Canon EOS.

    Deze lens wordt beschouwd als een van de allerbeste, zoniet de beste van de 28 mm lenzen voor 35 mm formaat SLR’s. De nieuwprijs bedroeg om en bij de 3000 Euro.

    Voor dit juweeltje vraag ik 650 Euro (bij afhaling). Wie ebay wat volgt zal zien dat de prijzen vaak rond de 1200-1300 liggen v(met uitschieters tot 2400 Euro) voor een gelijkaardig exemplaar. Bij mijn exemplaar is de omzetting naar Nikon reeds gebeurd (70 Euro alles bij mekaar gerekend en geen rekening gehouden met werkuren).

    Ik heb ook nog een ongebruikte 55 mm Leica UV filter die ik voor 50 Euro verkoop.

    Geïnteresseerden kunnen mij bereiken via een privébericht.

    Peter

    29/03/2010 VERKOCHT
    Last edited by PK; 29 maart 2010, 21:12.
Working...
X