Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TK: Canon Speedlite 420EZ

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• TK: Canon Speedlite 420EZ

Hallo,

heb hier nog een Canon Speedlite 420EZ flits liggen. Prima staat en met engelstalige handleiding.
    Kan hem spijtig genoeg niet gebruiken op mijn Fuji S602, maar misschien doet hij het wel met een digitale Canon.
    Werkt uitstekend en volledig automatisch met mijn EOS1000.

Wie biedt er wąt voor ?

Groeten,
    Michel
    (voor eventueel geļnteresseerde afhalers: regio Hasselt)
    == Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. ==

Fuji S602 Zoom - Metz 34 CS-2 Digital - AR-FX9 - UV - TCON17

Moest het een 420EX zijn, was ik zeker geļnteresseerd! De 420EZ kan enkel handmatig gebruikt worden met een Canon digitale camera, je kan dus niet gebruik maken van TTL lichtmeting. Daarom dat je misschien beter die flits ook op een andere plaats te koop zet, waar ook analoge fotografie aan bod komt of op een algemene 'zoekertjes-site'. Dit vergroot zeker je kansen! Voorbeelden: advalvas.be, planetinternet.be, ebay.be, yezzz.be ...

info: Sadly, Canon's "EZ" and "EX" flash units use different TTL schemes. Despite the nearly-identical names, the "EZ" strobes (which use a system called "A-TTL") can only be used as full-power-manual strobes with pure E-TTL cameras like the G1/G2 or the D30.
    (http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html)

:: http://www.dpix.be ::

Comment

Heb er ook nog eentje die het even perfect doet met mijn EOS 600. Heb ondertussen een Coolpix 5700 en een Mecablitz 54. Ben zinnens een tweede adapter voor Canon aan te schaffen teneinde dezelfde flash te kunnen gebruiken op de twee toestellen. Wie geinteresseerd is in de 420 EZ kan het laten weten.Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Weer eens een nieuwe situatie. Ik hoop dat dit niet tot nieuwe discussies zal leiden.
        En dat ik er als winnaar uitkom:
        Mijn vraag: wie vraagt het minst? Je mag mailen

Comment

ik heb wel interesse.. maar de financiėle middelen laten het voorlopig even afweten, dus de interesse blijft enkel als er een heel goede richtprijs op de proppen komt (waar ik een beetje voor vrees)
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

Comment

Working...
          X