Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 5400 High-Speed Sync. flits - VERKOCHT

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 5400 High-Speed Sync. flits - VERKOCHT

    Weinig gebruikte Minolta 5400HS in nieuwstaat, in originele verpakking, met papierwerk, opbergtasje en voetsteun.

    Dit is de topflits van de analoge Minolta's, vergelijkbaar met de huidige 56 van Sony (5600HSD van Minolta).
    Kan op een dslr gebruikt worden met die beperking dat ADI-sturing dan niet gebruikt kan worden.

    Prijs: €125

    Bekijken, testen, afhalen te Kruibeke.
    Last edited by K-2; 22 maart 2007, 22:17.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

    past deze ook op de sony?

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

      Ja, deze past op een Sony.

      Het is echter geen D-type, dus ADI-flitssturing werkt hierbij niet.
      Voor meer info: http://www.mhohner.de/minolta/flashes.php.

      Voor gebruik op een Dslr raad ik aan langs te komen en te testen. Zo ben je zeker dat je tevreden bent met het resultaat dat je met deze flits bereikt.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

        Volgens mij zerkt ook de TTL meting niet? alleszins die werkt toch niet met mijn 5400xi.

        groeten,
        Brecht

        Comment


        • #5
          Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

          gezien de ttl-meting van deze flits niet werkt op een D-model, is de prijs volgens mij een beetje te hoog

          Comment


          • #6
            Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

            Bedankt voor de info.

            Dit is niet mijn flits (van familie, net als de 28-100 en Canon telezoom die hier nu te koop zijn).
            Vandaar dat ik nu zelf pas een paar tests gedaan heb.

            Er is wel communicatie tussen flits en 7D. De belichting lijkt me OK te zijn in A-stand, regelmatig ook in de groene P-stand, maar bij S en M minder. Wel steeds indirecte flash (45°).
            Tot zover wat ik op een paar minuten kon vaststellen.

            In elk geval, wie zin heeft om langs te komen en zelf met zijn body te testen, is welkom.

            Verder zou ik zeggen: indien het ook werkt met jouw body, doe dan een bod, en ik zal dan wel even navragen of de verkoper ermee akkoord gaat.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

              Jouw goeie belichtingen, kunnen alleen maar lucky shots zijn. gezien de flitser enkel werkt in manuele stand (en daar ben ik 100 % zeker van).

              Ben wel geïnteresseerd voor die ene analoge minolta body die ik af en toe nog gebruik.

              BOD : 70 €

              Comment


              • #8
                Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

                Gereserveerd voor Tonyvh.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Minolta 5400 High-Speed Sync. flits

                  Het spijt me Tonyvh...
                  Nog steeds geen reactie van jou gekregen, dus is ze sinds daarstraks aan iemand anders verkocht. Ik hoop dat je hiervoor begrip hebt.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment

                  Working...
                  X