Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta AF 300mm F4 HS APO G met 1,4x en 2x TC

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Minolta AF 300mm F4 HS APO G met 1,4x en 2x TC

UPDATE: VERKOCHT - mag slotje op

Wegens aankoop van een Canon 30D met EF 400mm 5.6 lens verkoop ik m'n Minolta tele-materiaal:

1. Minolta AF 300mm F4 HS APO G:
    de snelste 'betaalbare' prime telelens van Minolta, lens is eind december aangekocht van een zweedse dyxum-gebruiker (met prima reputatie, wil gerust referenties doorgeven), ze is vlijmscherp, in prima en volledige staat, met UV-filter, doppen, zonnekap en bijhorende lederen box - lees de enthousiaste reviews van gebruikers op http://www.dyxum.com/reviews/lenses/....asp?IDLens=21 en kijk onderaan naar enkele van de foto's die ik met deze lens nam (wanneer het weer het me toeliet )

2. Minolta APO 1,4x Teleconvertor: de zeldzame 'originele' versie van deze teleconverter. Werkt volgens verschillende gebruikers behoorlijk sneller dan de recentere APO II versie, is in absolute nieuwstaat, tweedehands verkregen via Dyxym (zie post douane perikelen, zucht...) van iemand die hem nieuw gekocht bij Cameta in US in september 2006, geleverd met doppen en bijhorend zakje. Deze TC wordt veel gebruikt in combinatie met de 300/4, en maakt er een snelle 420 f/5.6 met behoud van AF zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies.

3. Kenko Pro 300 DG 2x Teleconverter: de meest recente versie van de Kenko, 5 maanden oud en dus in nieuwstaat, geleverd met factuur, doppen en bijhorend zakje. Maakt van je 300/4 een 600 f/8, waarbij AF met voldoende licht en contrast nog mogelijk is, weliswaar met enig kwaliteitsverlies.

VERKOCHT

Foto's met 5D en 300mm:

Foto met 5D, 300mm en kenko 2x:

Last edited by Haspengouw; 18 februari 2007, 17:04. Reden: mag slotje op
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

Re: Minolta AF 300mm F4 HS APO G met 1,4x en 2x TC

Is de lens nog altijd te koop?
    https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Yep, voorlopig vooral interesse voor de lens apart - de hele set blijft nog een week in de koop, en dan pas verkoop ik per stuk

Comment

Update:

VERKOCHT
        Last edited by Haspengouw; 19 februari 2007, 14:51.

Comment

Working...
        X