Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Peleng 8mm Fisheye

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Peleng 8mm Fisheye

Peleng Fisheye 8mm f3.5 te koop. --> Verkocht
    Perfecte staat.
    Compleet met draagtas en 3 (nooit gebruikte) kleurfilters (groenachtig, oranje-rode en geel).
    - Adaptors bijgeleverd voor M42 schroefdraad en voor Nikon.
    - Eventueel bijkomend adaptor van M42 -> Canon EOS.

Deze lens, met een beeldhoek van 180°, geeft op mijn 30D in de 4 hoeken een klein zwart driehoekje dat je eenvoudig kan wegwerken.

Vraagprijs: 200 EUR.
    Last edited by knoerifast; 25 november 2006, 21:49.

Re: Peleng 8mm Fisheye

Oorspronkelijk geplaatst door knoerifast Bekijk bericht
    Deze lens, met een beeldhoek van 180°, geeft op mijn 30D in de 4 hoeken een klein zwart driehoekje dat je eenvoudig kan wegwerken.
    Die driehoekje zijn overigens geen fout van de lens maar gewoon een gebied waar geen beeld op de sensor wordt geprojecteerd. Een lens met beeldhoek van 180° geeft immers een cirkelvormig beeld.

Comment

Kan je een voorbeeld foto tonen?

Comment

Van waar ben je ?
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Een voorbeeldfoto om duidelijk te maken wat ik met de zwarte driehoekjes bedoel. Dit is inderdaad geen lensfout, maar gewoon het einde van 180° beeldhoek. Van het zwarte linksboven tot het zwarte rechtsboven zie je 180°. Met deze lens heb ik dus heel dikwijls mijn voeten getrokken

Sommigen hebben ook gevraagd of die andere adapter soms voor Nikon is. Ik weet het niet, hieronder een foto:

Afmetingen aan de cameravattingkant:binnendiameter: 41mm, buitendiameter 43mm, en dan zijn er nog 3 'lipjes' over de hele omtrek. Deze steken +/- 1mm uit.

Comment

Als je hem nieuw gekocht hebt is er zowel een adapter voor Nikon en Pentax erbij zie http://www.rugift.com/photocameras/p...sheye_lens.htm

Comment

Moest de lens op Nikon passen, heb ik wel interesse.

Vanwaar ben je?

Sven

Comment

ik denk dat knoerifast hem zoals mij heeft gekocht op www.eastwave.ca en dit zit er dus allemaal bij:

" Also is equipped with 2 extra adapters: bayonet "N" and M42x1 that allows to use it with Nikon F-type mount cameras, Fuji Fine Pix S1Pro, S2Pro, S3Pro, KODAK DCS, Zenit, Kiev cameras, Krasnogorsk-3 K-3 (M42) movie camera without any extra equipment. "

tussen haakjes nog even vermelden dat het een fantastische lens is zeker voor die prijs
                5DmkIII en wat glas

Comment

Die vatting is inderdaad Nikon. Ik heb hem er bij mij ook bijzitten.

Dave
                  pixelpusher

Comment

Volgens zijn beschrijving is er op de camera een andere vatting (M42) en heeft hij er een adapter bij om op een Canon Mount te passen. Deze op de link die Matthias post is met Canon Mount en je krijgt er twee adapters bij, onderandere één voor Nikon.

En dat lijkt me inderdaad een leuk lensje!
                    Canon R | Leica Q
                    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                    [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                      Volgens zijn beschrijving is er op de camera een andere vatting (M42) en heeft hij er een adapter bij om op een Canon Mount te passen. Deze op de link die Matthias post is met Canon Mount en je krijgt er twee adapters bij, onderandere één voor Nikon.

En dat lijkt me inderdaad een leuk lensje!
                      Ik heb deze lens gekocht bij www.Rugift.com. De lens zelf kan je niet rechtstreeks op een camera zetten, maar je hebt er een adapter voor nodig zoals op de foto hierboven. Die schroef je er met 3 vijsjes aan de zijkant op. De 3 schroefgaten zijn op de foto duidelijk zichtbaar. In het pakje waren er 2 adaptors: eentje voor M42 schroefdraad, en eentje waarvan we nu weten dat het Nikon is.
                      Ik heb steeds die voor M42 schroefdraad gebruikt, en heb dan bijkomend een adaptor "M42 -> Canon" bijgekocht.

Knoerifast.

Comment

ik heb je foto bekeken en het is inderdaad dezelfde adapter als degene die ik bij de mijne heb zitten (voor nikon lenzen dus)
                        5DmkIII en wat glas

Comment

Toen ik informeerde deze zomer bij Eastwave products, kreeg ik het volgende:

Hello Stefaan,
                          Thank you for the interest.

MS Peleng AC has a dedicated Canon EOS mount allowing to use the lens with Canon EOS cameras. Also is equipped with 2 extra adapters: bayonet "N" and M42x1 that allows to use it with Nikon F-type mount cameras, Fuji Fine Pix S1Pro, S2Pro, S3Pro, KODAK DCS, Zenit, Kiev cameras, Krasnogorsk-3 K-3 (M42) movie camera without any extra equipment.
                          With additional adapters can be used with Canon FD, Nikon FG, Pentax, Minolta. You can order these adapter from me: Canon FD/M42, Pentax/M42, Minolta MD/M42, one adapter costs AU$25.

If you would like to proceed Your total (for Canon) is: ============== US$234 = EUR 195==============

FISHEYE PELENG 3.5/8AC LENS WITH BUILT-IN CANON EOS MOUNT $214
                          S/h/i by insured mail = $20

Dus nieuw, geleverd met canon mount, voor 195 eur...

M'n mail dateert wel van juli, dus misschien passen ze hun prijs in euro wel regelmatig aan ivm wisselkoersen... en hun vaste prijs van 278 dollar is tegen de huidige wisselkoers wel 216,798 euro, deze zomer was dat ongeveer 195...
                          Last edited by Faan; 19 november 2006, 22:05.
                          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                          Focaldesign

Comment

Hm...Knoerifast toch nog ff ge-PMed...wacht op antwoord.
                            2nd hand mag toch niet dezelfde prijs zijn als nieuw...

Comment

Ik denk dat we gaan akkoord geraken.

Comment

Working...
                              X