Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Montageplaten voor statiefkoppen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Montageplaten voor statiefkoppen ?

Is er iemand die hier intresse in heeft ? Ik ga er namelijk eentje voor mezelf maken en sta op het punt om basisplaatjes te laseren, daar las ik dan een draadstift van 3/8" in en laat alles elektrolytisch verzinken zodat het zeker niet kan roesten.
    Je kan het gebruiken om bvb op de structuur van een vaste/drijvende schuilhut te schroeven enz... (of ev. met twee spanschroeven vast te zetten )
    Indien er iemand eentje wil geef gerust een seintje, laat ons zeggen voor een 7,5 euro/stuk kan ik deze wel maken incl elektrolytische verzinking.

1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Re: Montageplaten voor statiefkoppen ?

Ik hou dit in de gaten, klikt interessant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
      Ik hou dit in de gaten, klikt interessant
      Klikt interessant, vind ik een goeie.

On topic, vind ik een prima idee, maar jammer genoeg doe ik geen ansitz-natuurfotografie. Heb wel een goed Gitzo-platform met Markins-kop.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
        Klikt interessant, vind ik een goeie.

On topic, vind ik een prima idee, maar jammer genoeg doe ik geen ansitz-natuurfotografie. Heb wel een goed Gitzo-platform met Markins-kop.
        Zo'n gitzo heb ik ook maar ik ben van plan om een gat in de deur van het tuinhuis te zagen en zo'n vast montageplaatje op de draagkonstructie lijkt me handiger/sneller dan iedere keer die Gitzo opstellen
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Handig........

Als hij zwaar genoeg is kan je hem overal gebruiken.
          Even op de leuning van een brug laten steunen.....

Ik hou dit even in de gaten.........bedankt
          Nikon spul

Comment

Ik volg dit ook op! Ik gebruik nu reeds een houten plaat met daar een 3/8" schroef door zodat ik daarop een balhoofd kan monteren. Deze constructie kan ik dan vast klemmen op tafels, leuningen, en andere dunne oppervlakken met een lijmklem zodat ik een zeer stevig platform krijg voor superscherpe foto's op superlage sluitersnelheden

MVG,

Comment

Ik maak er 10 stuks van, wie eerst maalt eerst komt, mochten er later nog meer kandidaten zijn dan wil ik er best nog wel eens maken, enkel alleen er terug een serietje zijn anders komt het veel te duur uit ( laseren , verzinken ).
              ik schat dat ik ze tegen binnen 3 weken klaar heb ten laatste, ik laat hier wel iets weten.

Comment

Gezien je met een vaste schroef werkt lijkt het me handig dit met een vierkante of eventueel zelfs ronde grondplaat uit te voeren. Dit stelt je in staat ook stukken op te schroeven zonder horizontale draaiinrichting. Ik denk aan kantelbare flitshouders en snelkoppelingen. Eens die er op geschroefd zitten, kan je het geheel nog in gelijk welke richting draaien. Is natuurlijk maar een suggestie, hé...
                Mvg,
                Eric
                Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

ik ben ook geïnteresseerd, maar het is 1h15 rijden voor mij,
                  dat vind ik wat veel voor 10euro

is er kans dat je het opstuurt?
                  Fotogallery
                  My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dingsken Bekijk bericht
                    Gezien je met een vaste schroef werkt lijkt het me handig dit met een vierkante of eventueel zelfs ronde grondplaat uit te voeren. Dit stelt je in staat ook stukken op te schroeven zonder horizontale draaiinrichting. Ik denk aan kantelbare flitshouders en snelkoppelingen. Eens die er op geschroefd zitten, kan je het geheel nog in gelijk welke richting draaien. Is natuurlijk maar een suggestie, hé...
                    ik zal het even bekijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
                      ik ben ook geïnteresseerd, maar het is 1h15 rijden voor mij,
                      dat vind ik wat veel voor 10euro

is er kans dat je het opstuurt?
                      Wil ze best opsturen geen probleem, komt er dan wel 3.7 euro bij dacht ik ( kilopost -2kg ? )

Comment

geen probleem.
                        Fotogallery
                        My Pictureblog

Comment

PM gestuurd, woon in de dezelfde gemeente.

Frans.

Comment

Momenteel zijn de montageplaten klaar om te laten verzinken en passiveren. Ik verwacht ze tegen de tweede helft van volgende week terug bij me om te kunnen versturen.

Momenteel zijn er nog over : 2 stuks rechthoekige en 2 stuks ronde platen.

Ik heb momenteel enkel rekening gehouden met de personen die me een PM hebben gestuurd. Anderen die in dit topic hebben gereageerd heb ik momenteel nog niet meegerekend, mag ik dan ook vragen aan iedereen om nog even een PM te sturen met wat/hoeveel hij er wil + Adresgegevens ( indien opgestuurd moet worden )
                            mvgr
                            Last edited by RDB; 16 november 2006, 20:28. Reden: aantallen beschikbaar gewijz.

Comment

Aan iedereen die er eentje of meerdere hebben gevraagd : deze namiddag is alles verstuurd , eind deze week ten laatste maandag zouden jullie deze moeten ontvangen.
                              De kandidaten die hier in de buurt wonen kontakteer ik nog om af te spreken.

Mochten er nog nodig zijn, ik heb er nog een paar ( elk 2 denk ik )

Comment

Working...
                              X