Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm F1.4 voor Nikon F-vatting

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 30mm F1.4 voor Nikon F-vatting

Uitstekende reportagelens. In absolute nieuwstaat, inclusief verpakking, etui, zonnekap. 325€+verzendkosten. Afhalen ook mogelijk. Regio Kortrijk.

'Dit zeer lichtsterke objectief is speciaal ontworpen voor de digitale SLR camera’s met een sensor op APS-C formaat. Twee SLD glaselementen zorgen voor een optimale correctie van laterale chromatische aberratie. Een gegoten asferische glaselement in de achterste lensgroep zorgt voor een zeer goede correctie van de verschillende aberraties en garandeert een zeer hoge optische kwaliteit. Het HSM systeem zorgt voor een zeer snelle en geruisloze scherpstelling. Door de hoge lichtsterkte van F1.4 is dit objectief o.a. te gebruiken bij moment-, portret-, binnen- en landschapfotografie.'
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Re: Sigma 30mm F1.4 voor Nikon F-vatting

Beste,

IMHO lijkt me de vraagprijs nogal stevig?

Nieuw bij Corné, Konijn gemiddeld 395€, ik dacht vlgs de gangbare norm (2e hands prijs + - ²/³ v/d nieuwprijs, 295 € ? )
    Vragen staat vrij natuurlijk

Mvg
    Leo

Comment

't Is een prachtlensje voor die prijs
      Had ik er nog gene, dan had 'k m onmiddellijk gekocht
      ---------------------------------------------
      Nikon D750 + wat glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leo59 Bekijk bericht
        Beste,

IMHO lijkt me de vraagprijs nogal stevig?

Nieuw bij Corné, Konijn gemiddeld 395€, ik dacht vlgs de gangbare norm (2e hands prijs + - ²/³ v/d nieuwprijs, 295 € ? )
        Vragen staat vrij natuurlijk

Mvg
        Leo
        Leo, da's een detail. De lens is 1 keer uit de verpakking gehaald om te testen. De vraag is of je de lens wenst te kopen?
        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."

Comment

Ballistic,

Wat voor U details zijn (vraagprijs) is voor mij wel belangrijk, dat de lens maar 1x uit de doos geweest is stond niet in uw advertentie, dus goed om weten.
          Bij verkoop tuss. 2 partijen staat het voor hen beiden vrij om voor zichzelf uit te maken of zij een zaak denken te doen.
          Zelf ben ik nog enkele andere draadjes aan 't volgen en ben ik er nog niet uit (Nikon 50 mm 1.8, Sigma 18-50 of uw Sigma 30 mm1.4).

Blijf in elk geval deze draad volgen.

Mijn eerste opmerking was zeker niet negatief bedoeld, succes met de verkoop

Leo

Comment

Wat de garantie betreft : waar en wanneer werd die lens gekocht ?

Comment

Nieuw aangekocht in mei bij fotowinkel in Duitsland wegens niet leverbaar in België.

Comment

Ik was eerst geinteresseerd, maar heb het eens nagevraagd, en blijkt dat er nogal wat focus problemen zijn met Nikoncamera's. Dus ga ik uitkijken naar iets anders.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                  Ik was eerst geinteresseerd, maar heb het eens nagevraagd, en blijkt dat er nogal wat focus problemen zijn met Nikoncamera's. Dus ga ik uitkijken naar iets anders.
                  Op dpreview wordt daar blijkbaar veel over gepraat. Ik heb de focustest gedaan. Die van mij werkt perfect.

Comment

Ik heb de mijne destijds verkocht aan iemand die er op de D50 wel problemen mee had (en teruggenomen), op de D200 werk-ie prima.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                      Op dpreview wordt daar blijkbaar veel over gepraat. Ik heb de focustest gedaan. Die van mij werkt perfect.
                      Ik beweer ook helemaal niet dat er iets aan jouw lens mankeert, maar ik ben er niet gerust in, eens wordt beweerd dat er aan een serie lenzen iets niet goed kan werken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                        Ik beweer ook helemaal niet dat er iets aan jouw lens mankeert, maar ik ben er niet gerust in, eens wordt beweerd dat er aan een serie lenzen iets niet goed kan werken.
                        dat verhaal van focusproblemen is ruim overtrokken.
                        Bij de oude firmware op de d200 werkte de af knop aan de achterkant van de camera niet in combinatie met alle sigmalenzen. De "normale"af knop werkte wel goed
                        Met de nieuwe firmware is dit verholpen.

Die 30 1.4 is een hele fijne lens . Ik spreek uit ervaring
                        Website : www.alextimmermans.com
                        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
                        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

Comment

Bedankt aan iedereen voor de interesse. Hier mag een slot op!

Comment

Working...
                          X