Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke artikelen te koop in dit forum ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke artikelen te koop in dit forum ?

Beste forumleden,

Ik weet dat het erg verleidelijk is hier andere dingen te koop te stellen dan enkel camera's en hun accessoires.
    Maar zouden we ons niet beperken tot digitale fotografie- artikels ?
    Zoals ik reeds in een vorige posting zei, trekken we beter ergens de grens, want anders worden hier binnen de kortse keer mixers en vaatwasmachines te koop aangeboden...
    Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

Originally posted by Richardc
    Dat klopt. Deze discussie wordt ook in het forum Chit Chat gevoerd maar werd daar niet echt goed ontvangen.
    De manier waarop staat me niet echt aan, had geen goesting om daarop te reageren.

Originally posted by Richardc
    Laten we het dus puur houden op fotografie en accesoires. Computer horen daar dus ook al niet in thuis. (ondanks dat je daar digitaal beeld op bewerkt enz.)
    Al dat soort topics moeten dus gewoon direct gesloten worden en en de poster een waarschuwing geven dat zulke zaken niet geaccepteerd zullen worden. (de regels voor de koopjeshoek moeten dus ook iets specifieker worden blijkt wel)
    Volledig mee eens. Maar heb je het dan over digitale fotografie of mag bv. een analoge reflex ook? Of iets anders ... mag een digitale videocamera ook? Een fotoprinter veronderstel ik dat wel mag ...
    :: http://www.dpix.be ::

Comment

Dit staat er toch duidelijk (Dit forum is er voor het kopen en verkopen van uw fotomateriaal)maar wat is dan FOTOMATERIAAL.
      Volgens mij een digi een gewone kamera een fototas een flitser enz.
      Natuurlijk geen comp. Dat is geen FOTOMATERIAAL.
      Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
      Its not what you have, but who you are!

Comment

Originally posted by vliege
        Dit staat er toch duidelijk (Dit forum is er voor het kopen en verkopen van uw fotomateriaal)maar wat is dan FOTOMATERIAAL.
        Volgens mij een digi een gewone kamera een fototas een flitser enz.
        Natuurlijk geen comp. Dat is geen FOTOMATERIAAL.
        Ja maar het werd af en toe toegelaten. Een laptop mocht want het kon dienen om foto's op te zetten indien je op verplaatsing was. Tja de regels moeten dan gewoon wat consequenter gevolgd worden en posts waarin bv. een pc wordt aangeboden, moeten direct weggehaald worden.

Comment

100% mee eens. Ik kom hier nog niet zolang, maar wat ik tot nu toe zie bevalt me wel. dus houden zo. en de beheerder wil toch niet dat dit forum wordt als vele anderen (een zootje)

Groet,
          Rob
          Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
          Its not what you have, but who you are!

Comment

--> Quotes:
            De manier waarop staat me niet echt aan, had geen goesting om daarop te reageren...
            Daar moet ik je dan ook wel weer gelijk in geven en hij had misschien beter onder algemeen moeten staan en de topicopener had zowiezo in de topictitel moeten zeggen waar het om draaide ipv aandacht trekkerij. Maar toen ik het las was ik wel blij dat ik dus niet de enige was die dat erg verontrustend vond, vandaar dat ik reageerde...
            --> Quotes

Jongens toch,... als jullie dit zien als aandachttrekkerij ?
            En zo vreemd of off- topic is de topictitel nu toch ook weer niet ?
            Is het dan zo "onbeleefd" om op deze manier een nieuw topic te posten waarvaan de inhoud ervan de goede werking van dit forum volgens mij alleen maar ten goede komt ?

Aan iedereen nog veel fotoplezier en iets minder lange tenen...

Groeten,

Kodaksken.
            Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

Comment

Originally posted by Kodaksken
              --> Quotes:
              De manier waarop staat me niet echt aan, had geen goesting om daarop te reageren...
              Daar moet ik je dan ook wel weer gelijk in geven en hij had misschien beter onder algemeen moeten staan en de topicopener had zowiezo in de topictitel moeten zeggen waar het om draaide ipv aandacht trekkerij. Maar toen ik het las was ik wel blij dat ik dus niet de enige was die dat erg verontrustend vond, vandaar dat ik reageerde...
              --> Quotes

Is het dan zo "onbeleefd" om op deze manier een nieuw topic te posten waarvaan de inhoud ervan de goede werking van dit forum volgens mij alleen maar ten goede komt ?

Groeten,

Kodaksken.
              Nee, dat gaat over een heel ander topic namelijk deze: http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=11275

Dit ging dus totaal niet over jouw topic wat wel gewoon goed is.
              (jij dacht kennelijk dat wij het over jouw topic ging)

Jij ook veel fotoplezier en de groeten.

Comment

Originally posted by Kodaksken
                --> Quotes:
                --> Quotes

Groeten,

Kodaksken.
                Ja dat was dus niet op jou bedoeld hoor, Kodaksken, ik had het over de topic die Richardc aanhaalde en in Chit Chat loopt.

Comment

Ja maar het werd af en toe toegelaten. Een laptop mocht want het kon dienen om foto's op te zetten indien je op verplaatsing was. Tja de regels moeten dan gewoon wat consequenter gevolgd worden en posts waarin bv. een pc wordt aangeboden, moeten direct weggehaald worden.
                  Begrijpen jullie dan niet dat wij niet de tijd hebben om ELKE posting te lezen en te analyseren? Honderden nieuwe postings per dag, wij hebben ook nog een full-time job hoor!
                  --
                  Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Ik kwam misschien te fel over van 'de forumbeheerders moeten dit doen, ze moeten dat doen ..'. Het zijn vooral de forumleden die zich aan die regeltjes moeten houden. Toch helemaal niet moeilijk hè, in de sticky topic staat duidelijk dat fotomateriaal mag aangeboden worden, dus dat is toch klaar en duidelijk dat een computer of een moederbord niet gewenst is.

Het is volgens mij niet aan de moderators om iedere 5 minuten te komen controleren of hieraan voldaan wordt, maar als je op zo'n topic uitkomt is het misschien wel best om consequent te zijn en het te deleten. Aan de titel van de topic zie je toch al of het over een digicam gaat of over een computermonitor. Dit is nu misschien wel wat kritiek dat ik hier zit te spuien ... aan de andere kant ... petje af voor de crew hoor!!! Die inspanningen die jullie leveren voor deze site, dat mag toch wel gezegd worden. Chapeau!!

Comment

Voor mijn part mag fotomateriaal breder geïnterpreteerd worden.
                      Ik kan best begrijpen dat je een pracht 21" trinitron hebt die je vervangt door een apple cinema display en aldus verkoopt.
                      Een basis-17" die toevallig bij je nieuwe aldi-pc zat is computerapparatuur en niet echt geschikt voor serieus fotowerk.

Een scanner, fotoprinter, statief, tas,... kan allemaal wat mij betreft. Een laptop tot daaraan toe, kan handig zijn op locatie.
                      Zelfs een (oud) topmodel 2D-grafische kaart zou ik eventueel en in een extreem goedgezinde bui mogelijk nog kunnen verteren, al zou dat met de grootste waarschijnlijkheid naar chit-chat verschoven worden, indien gezien...

Comment

Originally posted by jimmy
                        Voor mijn part mag fotomateriaal breder geïnterpreteerd worden.
                        Ik kan best begrijpen dat je een pracht 21" trinitron hebt die je vervangt door een apple cinema display en aldus verkoopt.
                        Een basis-17" die toevallig bij je nieuwe aldi-pc zat is computerapparatuur en niet echt geschikt voor serieus fotowerk.
                        Ja maar mensen die een 17" scherm willen verkopen gaan dat toch niet willen begrijpen denk ik, een scherm is een scherm of dat nu een 17 of 21" is. Ik werk hier nu op een 17" Dell-scherm met Sony trinitron beeldbuis, kan 1280x1024@85Hz aan dus geen prulleschermpje. 2 jaar geleden was dit super, nu nog maar gewoontjes. Je kan ook een volledige pc te koop zetten die goed geschikt is voor foto- en videobewerking, een pc met deftige processor, 2hd's in raid 0 bv. of scsi schijfjes, vette 2D grafische kaart enz... Je kan dan ook zeggen dat dat erop mag, maar dan gaan anderen ook hun oudere pc hier willen te koop zetten, ook al is die minder geschikt voor allerhande bewerkingen. Wat ik wil zeggen, het is niet gemakkelijk, digitale fotografie leunt nu eenmaal sterk aan bij de alle IT spullen. Het is niet makkelijk om een juiste lijn te trekken en hierdoor zullen er altijd wel discussies gaan ontstaan dat 'die dat mag aanbieden en den andere nie'. Hopelijk voelen diegenen die iets willen aanbieden zelf aan of het hier thuishoort of niet.

Comment

Working...
                        X