Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Typ 64

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Typ 64

    Dit is een Pruisische P8, later na het samenvoegen van alle Duitse Länderbahnen tot de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft (DRG) werd de lok als BR 38 benoemd.
    Na de 1ste wereld oorlog moest Duitsland een aantal afstaan aan België als schadevergoeding.
    Tijdens wereld oorlog II voerden de Duitsers alle van oorsprong Duitse locomotieven terug naar Duitsland.
    Na de tweede wereld oorlog moest Duitsland deze BR 38 terug geven aan België.
    In België werden de loks omgenummerd tot Typ 64.

    De lok die u op de foto ziet is nooit Belgisch geweest maar werd in Tsjechië aangekocht en daar weer helemaal in orde gebracht.
    Onnodig te zeggen dat de overdracht naar België in horten en stoten is verlopen
    Daar ga ik niet over uitbreiden want dit zou ons teveel uit de context halen..

    Typ 64.160



    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

  • #2
    Pure nostalgie met een mooi verhaal...Knap Luc...

    Groeten
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Mooi beeld, voor mij de beste van de drie
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Ik zou deze die ik genomen heb in Polen moeten terug vinden, allemaal analoge foto's want digitaal stelde in die tijd niet veel voor.


        Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

        Comment


        • #5
          Ook weer een mooie Luc !
          Tot welk jaar ongeveer denderden dergelijke tuigen bij ons rond ?
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Ook weer een mooie Luc !
            Tot welk jaar ongeveer denderden dergelijke tuigen bij ons rond ?
            Hi Frans,

            Ik ben het niet zeker, maar ik denk in 1966 en het was een dergelijk type die de laatste rit heeft gedaan.
            Op de keteldeur hing een bord, "O stoom, wat waart u schoon".
            Mijn boek "Onze onvergetelijke stomers" vind ik momenteel niet meteen terug, jammer want daar staat de juiste datum, het locomotiefnummer en treinrit op.

            PS: Ondertussen mijn boek terug gevonden.
            Dit type 64 en in detail Locomotief 64. 022 van het depot Dendermonde reed zijn laatste rit op 14/10/1966.

            Ik heb ze weten rijden toen ik nog met een korte broek rond liep.
            Last edited by Red Falcon; 17 december 2023, 18:17.


            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

            Comment

            Working...
            X