Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tchouk tchouk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] Tchouk tchouk

[IMG][/IMG]
    Last edited by Laurens; 8 december 2021, 22:15. Reden: NSFW tag verwijderd

Re: Tchouk tchouk

Nog veel te leren denk ik.
    - Je stond te dicht
    - Daardoor de lok niet helemaal in beeld (waarschijnlijk een ük lokomotiv)
    - Je sluitertijd stond te lang
    - gebruik een kleine telezoom

Aan zie mijn commentaar aub niet als kritiek maar eerder als enkele tips die je later van pas zullen komen.
    Ik heb meer dan 10 jaar stoomtreinen gespot in Polen (PKP) ex Oos-Duitsland (ex DRG) Duitsland (DB) en sporadisch in Frankrijk in de Haute Jura.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

ik begrijp dat je door een lage sluitertijd de dynamiek wou accentueren, maar nu schommelt de loc tussen stilstaand (scherp) en de snelheidsduivel ( bewegingsonscherpte) en het enige scherpe in beeld is een stuk rail duidelijk niet het onderwerp dat je op het oog had. Ik heb ook al mijn tanden stukgebeten op het in beeld brengen van stoomlocomotieven. Niet makkelijk om een gevoel weer te geven met een beeld van tonnen staal (;>) .
      Voortdoen man, elk beeld is een stap dichter bij je succes. En vergeet niet : je bedoeling is je eigen gevoel over te dragen op kijkerS. En vermits dit een meervoud is, heb je te maken met evenveel smaken en stemmingen.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Nog veel te leren denk ik.
        - Je stond te dicht
        - Daardoor de lok niet helemaal in beeld (waarschijnlijk een ük lokomotiv)
        - Je sluitertijd stond te lang
        - gebruik een kleine telezoom

Aan zie mijn commentaar aub niet als kritiek maar eerder als enkele tips die je later van pas zullen komen.
        Ik heb meer dan 10 jaar stoomtreinen gespot in Polen (PKP) ex Oos-Duitsland (ex DRG) Duitsland (DB) en sporadisch in Frankrijk in de Haute Jura.
        Bedankt voor je reactie,
        ik kan je wel volgen.....maar ik wou hier juist een speciaal effect geven! bewust zo gekozen.

Comment

Nsfw?????
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik denk dat je weet hoe je foto's moet nemen (ik heb hier al andere mooie foto's van jouw zien passeren) en ik begrijp het effect dat je wilde realiseren maar dat komt hier m.i. niet tot z'n recht. Ik volg bovengenoemde commentaren i.v.m. sluitertijd. Nu is het noch vlees noch vis. Let ook op de lucht die hier uitgebrand is. Jouw compositie/standpunt vond ik wel goed hier. Nog eens een nieuwe poging wagen dus!
            www.erikthomas.be

Comment

Hey juppekes.

Ik vind hem wel goed zoals hij is.
              Blijf er zelfs wat langer naar kijken zoals gewoonlijk.
              Bootjes

Comment

Working...
              X