Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Almost Home

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Almost Home

Mijn beste vriend ,

Dus bij deze zou ik het aangenaam vinden dat je bij je beginpost vermeld dat het gaat om fotobewerkingen van meerdere foto's.
    Ik denk niet dat jij te bepalen hebt wat ik in mijn beginpost zet....

En ik zou het verder appreciëren als je niet meer op mijn topics zou willen reageren...

De vraag die oorspronkelijk kwam van Ronny of het vliegtuigen gefotoshopped waren en dat was niet...ik heb enkel
    de luchten vervangen met luminar...(oh ja en de wielen van de toestellen weg geshopt)

Einde verhaal met jou hoop ik....met alle respect
    Last edited by freddy69; 30 januari 2021, 21:25.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

Comment

Een kleine toelichting.
      De drie foto's vind ik prachtig. Ook na al die "ontdekkingen" verander ik mijn mening over de foto's helemaal niet.
      Ik had er geen erg in dat er zo zwaar (veel) gefotoshopt is omdat ik keek naar hoe de beelden bij mij (mijn netvlies hé) over komen.
      Eigenlijk wil dat zeggen dat het photoshoppen perfect gelukt is.
      Om de beelden, die in een fotograaf zijn hoofd zitten, te tonen als foto is Photoshop je allerbeste vriend.
      Dat het ene vliegtuig verdubbeld wordt en op een andere foto dezelfde achtergrond nog eens gebruikt wordt stoort me helemaal niet.
      Bij mij zijn het de beelden die tellen. (Zolang ze niet gepikt zijn van iemand anders hé...)
      De sfeer van de foto's is er, de beelden zijn heel mooi. En dat is voor mij OK. Helemaal OK.

Maar:
      Als er iemand een opmerking geeft op die bewerkingen zou een fotograaf ruiterlijk moeten toegeven dat er geshopped is. Daar is niets mis mee. Dat fotoshoppen is ook helemaal OK, vooral als je talentvol bent.
      Dat deze fotograaf het niet wil toegeven dat er "nogal" geshopped is vind ik jammer.
      Dat er dan als "bewijs" een foto met twee vliegtuigen getoond worden die NIETS met die foto's te maken hebben daar heb ik geen woorden voor.
      Omdat ik er geen woorden voor heb stop ik hier dan ook met mijn woorden.
      Last edited by Skitch; 31 januari 2021, 00:48.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
        Mijn beste vriend ,

Ik denk niet dat jij te bepalen hebt wat ik in mijn beginpost zet....

En ik zou het verder appreciëren als je niet meer op mijn topics zou willen reageren...

De vraag die oorspronkelijk kwam van Ronny of het vliegtuigen gefotoshopped waren en dat was niet...ik heb enkel
        de luchten vervangen met luminar...(oh ja en de wielen van de toestellen weg geshopt)

Einde verhaal met jou hoop ik....met alle respect
        Je hebt gelijk, ik moet niet bepalen wat jij in je beginpost zet, mijn excuses daarvoor.
        En zoals Skitch ook zegt, blijf ik dit ook prachtige foto's vinden.
        Maar nog altijd wil je niet toegeven dat de toestellen er op geshopt zijn.
        Twee gelijke toestellen die samen gefotografeerd zijn kunnen nooit hetzelfde silhouet hebben, er zal altijd wel een klein verschilletje zijn, zoals je ook ziet zoals op die vb foto die je gegeven hebt.
        En dat dan identiek hetzelfde silhouet nog eens op foto 1 zou staan zou echt een mirakel zijn.
        En als je andere achtergrond luchten gebruikt, gebruik dan twee verschillende, nu valt het te veel op dat hier dezelfde lucht gebruikt is, enkel wat bomen toegevoegd.
        Dus foto's 10/10 , eerlijkheid 0/10
        Bootjes

Comment

Bon, het zijn dus composites. Niets mis mee natuurlijk en uiteraard gaan we dat vanwege sky replacement in Luminar nog zien.
          Had trouwens al soortgelijke experimenten gezien op de keebee spottersgroup op FB ( maak er geen deel van uit maar volg het met veel interesse ).

Maar nogmaals, niets mis mee. Het is ook een soort geromantiseerd beeld dat het in dat genre van fotografie goed doet.

Een paar dingetjes,

De tweede vind ik dan net minder in de reeks passen vanwege de variatie in kleuren.
          De bomen in de derde is een selectie issue, taken van bomen selecteren en een andere of donkere lucht op zetten is geen sinecure.
          Vind de uitlaat trails een beetje overdone (zeker de eerste) het zijn geen Phantoms

Maar zeker aantrekkelijke beelden. Wat sky replacement betreft daar kijkt binnenkort niemand meer van op ( maar ondermijnt zichzelf uiteraard dan weer vroeg of laat )

Grtz
          Gert
          Feedback is the breakfast of the champion

website

Comment

Working...
          X