Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij een stoomtreinmaatschappij en vraag me dan ook af of je wel beseft waar je mee bezig bent.
Een machinist ziet een persoon bij de rails staan maar weet verder niet wat hij daar doet, loopt hij naar rechts, links of staat hij stil. Besef je wel hoe stressvol deze situatie kan zijn voor de mensen op de trein.
Het is leuk om daar foto's te maken, maar ook ZEER ONVERANTWOORD.
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwersBekijk bericht
Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij een stoomtreinmaatschappij en vraag me dan ook af of je wel beseft waar je mee bezig bent.
Een machinist ziet een persoon bij de rails staan maar weet verder niet wat hij daar doet, loopt hij naar rechts, links of staat hij stil. Besef je wel hoe stressvol deze situatie kan zijn voor de mensen op de trein.
Het is leuk om daar foto's te maken, maar ook ZEER ONVERANTWOORD.
Oké...voor de titel van de discussie staat 'oordeel'. Maar wat vind je van de foto?
Ik begrijp je bezorgdheid, Red Falcon, en ik zou het normaal vinden dat je me terugfluit als je mij bij rood licht tussen twee slagbomen zag staan.
Maar in deze wereld van pixels is niet alles wat het lijkt.
Het gaat verdomme niet om mijn bezorgdheid maar om uw en andere fotografen het gevaar voor hun leven, man snap dat nu toch eens zeg!
Ge zijt daar om te beginnen op ten strengste verboden terrein en de rest zou je toch moeten snappen.
Je ben geconcentreerd bezig een naderende trein in het vizier te nemen, je staat in het tussenspoor en hebt totaal geen aandacht voor het andere spoor!
Er kan daar ook een trein aan het naderen zijn en besef je wel wat een trein aan 120Km/h aan luchtverplaatsing doet?
En wat als ze precies op uw hoogte elkaar kruisen?
Besef je wel wat je op en naast de sporen vind van een overreden mens?
Ik verzeker je dat er meer dan een week geen honger hebt en dat je op een andere planeet woont.
Dus van mij mag dat draadje hier op slot of zelfs verwijderd worden.
En commentaar op je foto heb je nu zeker genoeg gehad, of niet?
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Thanks; voor 2 redenen :
1. fotografisch : de nieuwe foto versterkt de bewondering voor uw eindresultaat en geeft een bijkomende dimensie aan de titel "spooktrein". Proficiat. Prachtig en de sfeer die je met je beeld wou opwekken was er inderdaad, gelet op de reacties.
2. ethisch : je stelt al de bezorgde BDers gerust dat er geen onverantwoord lid ronddwaalt. Voor mij was het een aangename verrassing dat er zoveel bezorgde reacties kwamen; we leven dus toch nog met elkaar en niet naast elkaar.
Als je nog zoiets samenstelt (en daar reken ik op), geef dan wat bijkomende info : sommigen onder ons bereiken de leeftijd dat je makkelijk iets aan je tikker krijgt ! (;>)
Knap gedaan, iedereen op het verkeerde been gezet. Mooie foto ook, sfeer zit helemaal goed. Ik neem aan dat je aan al die reacties ook plezier beleefd hebt.
Maar, ook als je een 'leeg spoor' gaat fotograferen, in mistige omstandigheden.....zo'n trein is sneller bij je dan je zou denken. Ik veronderstel dat je dit genomen hebt vanop een overweg, zodat je aan de signalisatie kunt horen of er iets in aantocht is ? Een beetje toelichting in de richting van de 'alles-durvers' onder ons, is dan misschien toch wel wenselijk. Want zoiets proberen in open veld, zou inderdaad niet slim zijn....
Comment