Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
indrukwekkende foto, maar ik vraag me af hoe je die juist gemaakt hebt ? De achtergrond is toch er bij geplaatst ? (niet daar ik iets op tegen heb hoor)
@Iegienie: de lucht is van de opname zelf. Het toestel kwam net in het zonlicht op een bewolkte achtergrond dus dat geeft al een redelijk contrast. In de nabewerking heb ik wel via luminosity masks en curves dat contrast versterkt.
Nee gewoon op de grond. Tijdens de spottersdag op Kleine Brogel. je kan dat inderdaad hebben dat wanneer er wolken in beeld zijn en afhankelijk van de positie van het vliegtuig je de indruk krijgt dat de foto vanuit de lucht is genomen. Maar deze is dus vanop de grond. Lucht-lucht opnames liggen spijtig genoeg niet binnen mijn bereik.
Sapperdelipoupette, wat is dit machtig in de grote uitvoering.
Mag bij mij sofort aan de muur gehangen worden op een plaats die in het oog springt.
Dergelijke foto's komen hier te weinig aan bod, en die zijn toch zo mooi.
Last edited by Red Falcon; 24 oktober 2017, 22:50.
Reden: dikke skrijvaut rechtkezet. ;-)
Toppertje. Bij slecht weer en een donkere achtergrond kan je alleen maar hopen dat de zon er op 't juiste moment toch eens door geraakt, en dan moet je er staan natuurlijk.
Jij stond er !
The only time you have too much fuel is when you are on fire
Heerlijk met die vochtspiralen van de propellers.
Ze roken als een diesel, maar altijd mooi om te zien. Ik zag ze nogal eens op Zaventem.
Ik weet dat er fervente tegenstanders zijn om vleugels af te snijden, maar ik heb er nooit een probleem in gezien.
Het vliegtuig komt ook wat imposanter over, vind ik.
Ik ben zo vrij geweest om het eens te laten zien. Link Als je het niets vind, laat het me gerust weten.
De witte randjes rond de romp is helaas een kleine imperfectie.
@Johan; bedankt om uw versie met een andere uitsnede te linken. Ik heb dat aanvankelijk ook overwogen maar ben uiteindelijk gegaan voor de volledige versie omdat ik fan was van de lucht. Principieel heb ik er geen probleem mee om de vleugels af te snijden.
Bedankt ook om de witte randjes op te merken. Ik heb eens selectiever verscherpt want het gaat volgens mij om een versterking omwille van een algemenere verscherping.
Laat gerust weten wat uw idee is!
Comment