Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het is een GSXR met Ducati kappen, ik heb jullie gefopt !
Tocb bedankt voor de reacties. De foto's zijn bij valavond getrokken met een ondergaande zon. Dan krijg je dus zo een effect.
Ik zal het contrast wat omhoog halen en hem heruploaden.
Hier is de kleur wat aangepast, nog roder en het wordt onrealistisch.
Je moet denken dat deze moto afstamd uit 1994 en de kleur rood ook wat te verwerken heeft gekregen.
Ik heb de moto vastgelegd zoals hij er nu bijstaat, enkel heb ik nu de filter op de foto wat aangepast zodat het rood meer doorkomt.
Ik wacht op jullie reacties.
Los van de opmerking over de kleuren - compositie en omgeving kon ook beter;
Zo'n motor en op zo'n banden zet je die niet op een grindpad maar op een gladde weg..
Verder is de achtergrond wat druk en te overheersend, die palen die net achter de motor uit komen die storen, die schuine kabels ook.. de motor springt er niet echt uit.
Bedankt Flipperkast, met zo commentaar kan ik wel wat meer.
De kleuren, ik blijf erbij... Avondzonnetje in de lucht, wat bewolkt en een verweerde kleur geeft zulke foto's.
Ik zie wel dat wanneer ik in de schaduw stond (onder de brug) de kleur wat roder uitkomt.
Nu over de compositie, ik heb een laag diafragma gebruikt om de motor los te koppelen van de achtergrond.
De rode kleur en het lage diafragma brengen de motor goed naar voren vind ikzelf maar ik kan je wel vinden.
Maar zo zijn er al zoveel foto's in een dozijn, dus liever wat uniek dan steeds die vlakke taarmak. Dat vind je hier in België op de openbare weg toch nergens.
De tweede is zeker beter maar verder sluit ik me aan bij flipperkast.
Enkel betreft de ondergrond : het is noch mossel noch vis, ik vind een gladde ondergrond niet per sé moeten.
Een toenmalige kotgenoot met veel meer geld dan ik, te zien aan de auto's waar hij soms mee afkwam had ooit een Detomaso Pantera GTS, de wij die nog zijn gaan fotograferen op een bosweg, alwaar dergelijk monster totaal niet thuis hoort. Dit contrast speelde imho toch erg in het voordeel van de foto. Ik zou zeggen : ofwel het ene ofwel het andere, de achtergrond is hier wel heel druk. Het strakke design van de machine en dan die draderij....
Rechts van de motor ligt er ook wat rommel, past niet bij deze machine, de elektriciteitsmast ook niet, persoonlijk zou ik wat experimenteren met uitsnijden.
Bedankt Paul, de foto is genomen aan een oude treinwagon voor het station van Hasselt (met goedkeuring Infrabel).
Ik wou eens wat anders dan telkens dat gladde wegdek (wat nu ook wel heel moeilijk te vinden is buiten een circuit haha).
Maar ik snap je wel qua achtergrond, maar vanwege het lage diafragma vind ik de achtergrond eigenlijk niet zozeer opvallen.
Je ziet het wel maar ik vind dat de motor toch nog de aandacht trekt, maar allemaal bedankt voor jullie commentaren.
Ik probeer mezelf telkens te verbeteren en dat lukt vanwege deze commentaren dus bedankt.
Ik begrijp je redenering maar zo laag vind ik het diafragma niet.. dan had je echt een pak dichter bij de moto moeten staan zodat de achtergrond veeeel waziger werd.
Ivm niet opvallen of eruit springen bedoel ik ook de grootte van de moto tov de hele foto. Is in de hoogte en in de breedte ongeveer 1/3 ? Dus 1/9e van de totale foto ?
Wat mij betreft had je veel dichter mogen staan zodat de moto op zich meer dan de helft in de breedte en hoogte van de foto vult. Dan springt hij er echt uit als hoofdonderwerp en wordt de achtergrond bijkomstiger omdat je er veel minder van ziet. Dan zie je nog wel achtergrond en ondergrond maar is die minder overheersend.
Dan blijft je blik als je de foto bekijkt ook rusten op de moto, nu kijk ik afwisselend naar de moto en die schuine draden..
Ik begrijp je redenering maar zo laag vind ik het diafragma niet.. dan had je echt een pak dichter bij de moto moeten staan zodat de achtergrond veeeel waziger werd.
.
Comment