Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

liefhebbers van een mooi buroblad (1920x1080)...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: liefhebbers van een mooi buroblad (1920x1080)...

Aan de belichting,scherpte, etc. mankeert echt helemaal niets. Toch een paar opmerkingen :
    Volgens mijn monitor had het "zwart"(bijv. in de motoren), een beetje zwarter gemogen.
    Nog iets wat naar mijn idee anders had gekund,is de uitsnede. Ik weet niet of je veel naar vliegtuigfoto's kijkt, maar in tegenstelling tot wat gebruikelijk is geven de vliegtuigfotografen het toestel (bijna) nooit ruimte in de beweegrichting. Als je deze foto voor, net zoveel ruimte aan de voorkant had gegeven als aan de achterkant, was de foto mooier "gevuld" geweest, en had dit bakbeest er nog imposanter op gestaan.
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Geef mij maar Angelina
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
        Aan de belichting,scherpte, etc. mankeert echt helemaal niets. Toch een paar opmerkingen :
        Volgens mijn monitor had het "zwart"(bijv. in de motoren), een beetje zwarter gemogen.
        Nog iets wat naar mijn idee anders had gekund,is de uitsnede. Ik weet niet of je veel naar vliegtuigfoto's kijkt, maar in tegenstelling tot wat gebruikelijk is geven de vliegtuigfotografen het toestel (bijna) nooit ruimte in de beweegrichting. Als je deze foto voor, net zoveel ruimte aan de voorkant had gegeven als aan de achterkant, was de foto mooier "gevuld" geweest, en had dit bakbeest er nog imposanter op gestaan.
        Groeten,
        Johan
        "In tegenstelling tot wat gebruikelijk is" zeg je.
        "geven vliegtuigfotografen bijna nooit ruimte".
        Is dat niet een beetje contradictorisch wat je daar zegt...

Ikzelf vind dergelijke foto's (dus die "perfect ge-framede") teveel catalogusgehalte hebben. Het type foto's dat je terugvindt op "airliners", "planepictures"...

Comment

Over het taalgebruik zij we het eens.
          De uitsnede blijft dan een kwestie van smaak. Van mij mag je het doen, zoals je het zelf leuk vindt. Het was alleen als overweging bedoelt.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            165 maal bekeken tot nu.
            En...vermoedelijk ook een aantal keer daarvan "Bestand opslaan als..." geklikt, en dan opgeslagen in de Windows-map...
            Maar....."Dank je wel Dré" nog niet gehoord tot nu....
            de titel zegt dan ook niets over hetgeen getrokken is geweest he, ik ben meer geïnteresseerd in wagens, heb dus even moeten kijken wat er hier gepost is ( zoals waarschijnlijk nog andere hebben moeten nakijken wat hier gepost is ) maar niet daarom dat ik het ga downloaden. Vliegtuigjes zijn nu eenmaal mijn ding niet. Waarom wil je daar dan een dank je voor? mooie foto dat wel, maar om om dit forum dan een dank je te vragen, dat is nu wel wat teveel gevraagd denk je ook niet? Je zet je foto hier vrijwillig op met melding dat deze als achtergrondblad kan dienen. Nuja ik ga hier niet verder op in. Leuke foto maar hou er rekening mee dat niet iedereen een vliegtuigje als bureaublad wilt.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

; oeps sorry, me bad. Dacht door je titel dat het zo'n ding was dat na aanklikken zich vanzelf als bureaublad installeerde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                de titel zegt dan ook niets over hetgeen getrokken is geweest he, ik ben meer geïnteresseerd in wagens, heb dus even moeten kijken wat er hier gepost is ( zoals waarschijnlijk nog andere hebben moeten nakijken wat hier gepost is ) maar niet daarom dat ik het ga downloaden. Vliegtuigjes zijn nu eenmaal mijn ding niet. Waarom wil je daar dan een dank je voor? mooie foto dat wel, maar om om dit forum dan een dank je te vragen, dat is nu wel wat teveel gevraagd denk je ook niet? Je zet je foto hier vrijwillig op met melding dat deze als achtergrondblad kan dienen. Nuja ik ga hier niet verder op in. Leuke foto maar hou er rekening mee dat niet iedereen een vliegtuigje als bureaublad wilt.
                Dat "dankjewel" was gewoon ludiek bedoeld hoor.
                De ondertoon mag/kan eventueel wel geïnterpreteerd worden als volgt: "het wordt misschien eens tijd dat we onze foto's wat groter en meteen dus ook attractiever mogen posten, nu velen onder ons ook een hogere resolutie hebben op hun scherm..."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Dat "dankjewel" was gewoon ludiek bedoeld hoor.
                  De ondertoon mag/kan eventueel wel geïnterpreteerd worden als volgt: "het wordt misschien eens tijd dat we onze foto's wat groter en meteen dus ook attractiever mogen posten, nu velen onder ons ook een hogere resolutie hebben op hun scherm..."
                  ja dat volg ik ook, ben die 900px echt beu, das veel te klein voor mijn 27" scherm
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                    ja dat volg ik ook, ben die 900px echt beu, das veel te klein voor mijn 27" scherm
                    Ik heb hier al eens een oproep gedaan, maar het komt er niet door

Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
                    Bootjes

Comment

Het zal er zeker zo uitgezien hebben, maar ik zou zelf
                      het contrast wat opvoeren.
                      Ook heb ik het witste wit wat teruggebracht, nu zie je de ramen weer beter en wat verscherpt.

suggestie aanpassing:

als het weg moet dan haal ik het weg.
                      Last edited by mikemix; 18 december 2011, 14:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikemix Bekijk bericht
                        Het zal er zeker zo uitgezien hebben, maar ik zou zelf
                        het contrast wat opvoeren.
                        Ook heb ik het witste wit wat teruggebracht, nu zie je de ramen weer beter en wat verscherpt.

suggestie aanpassing:

als het weg moet dan haal ik het weg.
                        'k Vind je suggestie niet zó.
                        Het is namelijk zo dat de rode "3" niet echt rood is in de werkelijkheid, maar een wat pastel-achtig rood-roze is. Dat zie je niet meer op jou aanpassing.

Comment

Working...
                        X