Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympic airways Airbus A-319

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympic airways Airbus A-319

    Hoi,
    Deze foto is al eerder dit jaar genomen, maar ik vind hem zo mooi, omdat de laagstaande zon bijna onder de vleugels schijnt.
    Ik moest hem zo krap kaderen, omdat er vlak voor de neus een rood/witte paal staat.

    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Olympic airways Airbus A-319

    Hey juppekes

    Staat er goed op
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Olympic airways Airbus A-319

      Heel mooi Johan...Maar de sluitertijd is wat kort naar mijn smaak . Dat gezegd zijnde, je hebt wél heel mooi de glans van de zon op de motoruitlaten weten vast te leggen .
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Olympic airways Airbus A-319

        Beiden bedankt voor het compliment.
        @ Joris : Omdat ik je inmiddels "ken" als iemand , die goed weet waar hij het over heeft, even een vraag over je opmerking m.b.t. de sluitertijd.
        Wat is het voordeel van een lagere sluitertijd voor deze foto ?
        Als je bedoelt je had er een panning-foto van moeten maken, dan heb je gelijk. Achteraf vind ik dat zelf eigenlijk ook een gemiste kans.
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Olympic airways Airbus A-319

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          @ Joris : Omdat ik je inmiddels "ken" als iemand , die goed weet waar hij het over heeft, even een vraag over je opmerking m.b.t. de sluitertijd.
          Wat is het voordeel van een lagere sluitertijd voor deze foto ?
          Als je bedoelt je had er een panning-foto van moeten maken, dan heb je gelijk. Achteraf vind ik dat zelf eigenlijk ook een gemiste kans.
          Voilà...

          Toegegeven, bij daglicht kan je soms bijna geen panningfoto's maken, tenzij je met ND-filters begint natuurlijk.

          't Diafragma gaat dan ofwel zoveel dicht dat je last krijgt van de diffractie, of je moet je sluitertijd korter maken om overbelichting te vermijden. Zelfs met ISO 100 krijg je dan teveel licht binnen . Op sommige camera's heb je een ISO 50 stand (eigenlijk ISO 100 met een belichtingscorrectie, waardoor je een beetje dynamisch bereik verliest), dat is wel handig.

          Het voordeel van die korte sluitertijd is natuurlijk wel dat je het haarscherp kan vastleggen. Met panning wordt dat - dat geef ik zelf grif toe - moeilijker...

          P.S.: bedankt voor het compliment !
          Last edited by JorisVdB; 4 november 2011, 19:43.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment

          Working...
          X