Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fly-in Malle: Take off

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fly-in Malle: Take off

http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Fly-in Malle: Take off

Mooi !

Als die vertrokken, voelde je de trilling van de motoren tot in je kleine teen.
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

Comment

Misschiens dat er in de toekomst voor de fotoclub van je meer fotografen op bevoorrecht terrein mogen komen? ( eigenlijk gewoon stik jaloers)

Pracht plaat

Comment

prachtige plaat, zit veel beweging in.... ik hoor hem enkel niet,maar dat heb je nu eenmaal met foto's
        MVG. Hugo

Comment

Het geluid was op die plaats inderdaad wel de moeite.
          Maar omdat het zo snel voorbij is heb je er eigenlijk geen last van.

Op het ogenblik dat ik deze foto maakte hoorde ik de camera nog klikken, het is pas als die voorbij komt dat je het geluid "voelt".
          Ik vind dit veel minder erg dan een Harley met open uitlaatpijpen, want die blijf je veel langer horen (en een V-twin klinkt lang niet zo geweldig als zo'n stermotor).

Deze foto is er eentje uit een reeks, waarbij de 1D MKIII op de high-speed stand stond, maar met een sluitertijd van 1/250sec zal die geen 10 foto's per seconde kunnen maken.
          Ik heb dus een reeksje waarbij je het landingsgestel geleidelijk ziet inklappen, en de AF van de 1D MKIII + 100-400 L IS kon de actie heel goed blijven volgen.

Meer fotografen toelaten op deze plaats, dat zie ik niet gebeuren.
          Het is voor mij elk jaar zelfs afwachten of het nog mogelijk is.
          Daarom is het voor mij ook belangrijk om de best mogelijke beelden af te leveren aan de club, dan is de kans iets groter dat ik volgend jaar weer toestemming krijg om zo'n foto's te kunnen maken.

Volgend jaar gaan ze proberen om nog meer van die "Warbirds" naar Malle te krijgen, als het weer dan nog eens wil meewerken, dan wordt het daar weer de moeite om langs te komen.
          De juiste datum ken ik nog niet, maar het zal waarschijnlijk weer het derde weekend van augustus worden, hou die dagen dus al maar vrij voor volgend jaar.
          BD0338BE

Comment

Mooie plaat.
            Lijkt wel een North American T 28. Alleen dan in Navy kleuren.
            In dat geval zal het geluid wel meegevallen zijn, "maar" 800 pk onder de kap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nico H Bekijk bericht
              Mooie plaat.
              Lijkt wel een North American T 28. Alleen dan in Navy kleuren.
              In dat geval zal het geluid wel meegevallen zijn, "maar" 800 pk onder de kap
              Het is inderdaad een T28, en ik ben even op zoek gegaan naar meer gegevens.
              Volgens wat ik kon vinden heeft het type met een "2 blade" propeller 800pk, deze heeft een "3 blade" propeller en dan zou de motor zelfs 1425pk leveren.
              De stermotor van deze heeft 9 cilinders, en dat komt ook overeen met de rest van de specificaties. De 800 pk-versie heeft maar 7 cilinders.
              BD0338BE

Comment

Haarscherp!

Comment

Working...
                X