Gisterenavond een mooie lucht... Zal deze dan maar hier posten ipv in "Landscape"
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Passat 2011
Collapse
X
-
-
-
Re: Passat 2011
Een bijzonder moment voor deze opname, zowat perfecte timing.
Ik denk dat je al een polar filter gebruikt hebt voor de voorruit, als je op statief werkt zou je met twee exposures kunnen werken en de zijkant ook met minder reflecties hebben, deze dan op elkaar zetten in pp, nog even de nummerplaat wegwerken en dit beeld kan zo in de folder !Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
mooie opname en de nummerplaat zeker laten zitten....die hoort toch bij een auto?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtmooie opname en de nummerplaat zeker laten zitten....die hoort toch bij een auto?
grt,bouk.Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Comment
-
Bedankt voor de reacties !
Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk berichtEen bijzonder moment voor deze opname, zowat perfecte timing.
Ik denk dat je al een polar filter gebruikt hebt voor de voorruit, als je op statief werkt zou je met twee exposures kunnen werken en de zijkant ook met minder reflecties hebben, deze dan op elkaar zetten in pp, nog even de nummerplaat wegwerken en dit beeld kan zo in de folder !
Wel een goede tip van die gecombineerde pola-shots !
Nrplaat is geen probleem. Ken de eigenaar heel goed
Comment
-
-
Prachtfoto!
Zomaar en vraag, heb je aan de motorkap wat bijgebrusht in Photoshop? Die ziet er een beetje anders uit qua glans... vergeleken met de zijkant van de auto. Als ik het vragen mag...
Comment
-
Tuurlijk mag je dat vragen...
Ben geen brusher... Niks aan gedaan, behalve 2 opnames met verschillende belichtingen geblend.
Het was eigenlijk een blauwe lucht met enkel aan de horizon dat kleurig schouwspel.
Vandaar dat de belichting van bovenaf koeler is dan bvb de zijkant.
Wat ik wel nog gedaan heb, is de ruiten achteraan en rechts opzij iets verdonkerd, omdat die nogal groen oplichtten (de achterruiten zijn zogezegd verdonkerde ruiten, maar zijn dus eigenlijk donkergroen als er licht door valt).
Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk berichtPrachtfoto!
Zomaar en vraag, heb je aan de motorkap wat bijgebrusht in Photoshop? Die ziet er een beetje anders uit qua glans... vergeleken met de zijkant van de auto. Als ik het vragen mag...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtTuurlijk mag je dat vragen...
Ben geen brusher... Niks aan gedaan, behalve 2 opnames met verschillende belichtingen geblend.
Het was eigenlijk een blauwe lucht met enkel aan de horizon dat kleurig schouwspel.
Vandaar dat de belichting van bovenaf koeler is dan bvb de zijkant.
Wat ik wel nog gedaan heb, is de ruiten achteraan en rechts opzij iets verdonkerd, omdat die nogal groen oplichtten (de achterruiten zijn zogezegd verdonkerde ruiten, maar zijn dus eigenlijk donkergroen als er licht door valt).
Comment
-
Thx
Ik zie nu ook dat je in de motorkap duidelijk de reflectie van de blauwe lucht en het begin van die wolkensliert ziet.
Het is dat dat je wschl aan het brushen deed denken ?
Oorspronkelijk geplaatst door BrigitteVH Bekijk berichtOk, netjes en mooi gedaan hoor!
Comment
-
Wauw! Prachtige foto van prachtige auto!
Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk berichtPrivacy hé Bouk, ik heb er al genoeg last mee gehad ... nu als het je eigen wagen is dan maakt het weinig uit, maar ik heb de gewoonte om ze altijd weg te halen, liefst nog voor ik de foto neem, spaart tijd uit in pp.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BJ. Bekijk berichtWauw! Prachtige foto van prachtige auto!
Hoezo heb jij daar last mee gehad? Ik bedoel dus: wat voor problemen kan je hiermee krijgen?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BJ. Bekijk berichtHoezo heb jij daar last mee gehad? Ik bedoel dus: wat voor problemen kan je hiermee krijgen?
Vergeet niet dat je aan de hand van een nummerplaat het adres van de eigenaar kan vinden ... en de belastingen gebruikt ook internet hoor ... het is niet de eerste die eigenaar die na een 'autogespot' ineens controle over de vloer krijgt hoor
Ik heb het zelf gezien : een speciale wagen wordt door de eigenaar uitgeleend aan een tuning bedrijf voor een opendeur dag, de wagen staat buiten op de parking (niet afgesloten, publieke parking) met de nummerplaat er nog op, er worden tientallen foto's van gemaakt die op enkele fora en websites terecht komen ...
Allemaal hebben ze een brief van de eigenaar zijn advocaat gekregen om de foto's te verwijderen als de nummerplaat leesbaar was ... niet leuk hoor ... nogal kinderachtig, maar blijkbaar kan het wel ... een eigenaar van een wagen kan eisen dat je de foto weghaalt als de nummerplaat leesbaar is, in principe geldt het portretrecht ook op wagens dus, net zoals op mensen ... herkenbaar is herkenbaar !Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht........
Ik heb het zelf gezien : een speciale wagen wordt door de eigenaar uitgeleend aan een tuning bedrijf voor een opendeur dag, de wagen staat buiten op de parking (niet afgesloten, publieke parking) met de nummerplaat er nog op, er worden tientallen foto's van gemaakt die op enkele fora en websites terecht komen ...
ander verhaal is, als het tuning bedrijf het had gedaan zonder mede weten of toestemming van de eigenaar.
maar als je je wagen er voor uitleent.......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtstom dus van die eigenaar hè, zoiets kan je toch verwachten.
ander verhaal is, als het tuning bedrijf het had gedaan zonder mede weten of toestemming van de eigenaar.
maar als je je wagen er voor uitleent.......
grt,bouk.
Nu uiteindelijk is het allemaal in orde gekomen, maar ik dek dus alle nummerplaten afFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Comment
Comment