Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens een Bimmer proberen ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog eens een Bimmer proberen ...

Deze heb ik een tijdje geleden al gemaakt, maar ik krijg regelmatig de vraag over het gebruik van een Polar filter om reflecties weg te werken ... deze foto bestaat uit twee exposures, eentje om de zijruiten goed te krijgen en eentje om de voorruit goed te trekken :

Het is natuurlijk een kwestie van met layers en masks te werken, maar ook dat lijkt soms zwarte magie voor iemand die net begint met post processing ... dus daarom heb ik het even in een tutorial gegoten ... volgende week examen hé

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: Nog eens een Bimmer proberen ...

Terug knappe foto en nuttige tutorial !

Klein puntje van kritiek : De reflectie van de bomen op de motorkap zou ik dan ook wegwerken zodat dit een meer effen oppervlak is zonder reflecties.
    Als je dan toch bezig bent natuurlijk
    Flickr Photopage

Comment

Weer een knappe foto
      Alleen vind ik de omgeving wat te donker, de auto lijkt nu een gloed te hebben en dat vind ik niet zo mooi...
      En ik zou ook ietsje meer plaats rond de auto hebben gelaten, nu vind ik hem wat fel gecropt...
      Maar hé, smaken verschillen (gelukkig )
      Canon EOS 500D | EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS | EF 50mm f/1.8 II | Tamron 28-75mm f/2.8

Comment

Ik heb bewust nog wat reflectie overgelaten op de wagen om toch te laten zien dat het een 'blinkende' BMW was maar ik zou het nog kunnen wegwerken, daar heb je gelijk in.

De extreem donkere achtergrond was ook mijn bedoeling omdat er een boom uit het dak groeit (dit was een echte snel-snel shoot ... nog geen vijf minuten later barstte een onweer los ) ... dus eigenlijk heb ik op deze manier een 'foutje' weggewerkt.
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
        X