Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Martini racing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Martini racing

Lancia Stratos.

Update met tips van LamboCars:

Is dit wat?
    Last edited by jelleken; 20 februari 2011, 19:00.
    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

Re: Martini racing

Kijk even naar dit beeld :

en dan heb je gelijk een antwoord op je vraag 'is dit wat ?'

Niet helemaal dus ! de wagen staat te ver in het midden ... en raakt zo goed als niet de Rule of Thirds aan ... vermits de wagen zo centraal staat kan je hem ook niet in een magazine gebruiken want er is niet genoeg negatieve ruimte om tekst te zetten ... of je zou hem als spread moeten gebruiken met tekst links en rechts ...

Maar als showcase / portfolio beeld is het niet krachtig genoeg, sorry ... een andere crop zou al héél wat doen hoor :

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Bedankt voor je nuttige tip!

Zo zou hij dus beter moeten zijn?

Comment

Update is al beter, je hebt de rand van de weg die nu mooi in de hoek begint, dus dat is goed.

Zelf zou ik hem iets lager gezet hebben ... maar dan heb je niet de rand die netjes in de hoek begint, dus een dilemma
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Update is al beter, je hebt de rand van de weg die nu mooi in de hoek begint, dus dat is goed.

Zelf zou ik hem iets lager gezet hebben ... maar dan heb je niet de rand die netjes in de hoek begint, dus een dilemma
          Ikzelf denk ook dat hij zo beter tot zijn recht komt, iets bijgeleerd dus!

Comment

Mooi, ik ben fan van de kleuren die in de foto zitten
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

1e gedacht toen ik de foto opende en adembenemend hoe de moeite is genomen om dit uit te leggen door Lambo. Chapeau hiervoor.
              Persoonlijk zou ik hem idd lager plaatsen en niet voor de rand gaan. Verder dan toch toppie foto.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

update is
                Jammer van die linkerbenedenhoek.
                Ik ben er van overtuigt dat door een iets ander standpunt in te nemen die onscherpe vlek vermeden had kunnen worden worden.

Mvg
                Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Mooie focus. Ipv voor de rule of thirds te gaan zou ik de wagen hier centraal durven zetten en links dus wat croppen zodat die out of focus vlek links ook weg is. De diagonale weg zorgt al voor een gevoel van beweging. Mag ook een (halve) stop meer belichting hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Maar als showcase / portfolio beeld is het niet krachtig genoeg, sorry ... een andere crop zou al héél wat doen hoor :

Ik vind de crop al een hele verbetering. Alleen oog de foto wat te vlak en sfeerloos.
                    Ik heb even een vlugge aangepaste versie gemaakt (laat maar weten als ik het moet verwijderen). Ik ben dus gestart van uw beeld hier op bd, maar met een raw bestand bekom je een veel mooier resultaat.

Comment

@ Alfie Junior: Opnieuw (na de crop) een opmerkelijk vooruitgang. De foto was eerst wat vlak en heeft nu meer dimensie gekregen. De toevoeging van de zwarte balken is een meerwaarde imo.
                      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Laatste is heel mooi
                        Mijn eerste reactie was: dit is een topplaat als front voor een kalender om in je bureau te hangen op 50x70 ofzo
                        7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

Comment

hele mooie. ik vind de voorgestelde crops ook niet echt 100%. Mis dan een beetje de omgeving. Wel super hoe dat beetje opwaaiende blaadjes de actie volledig weergeven.
                          Zwarte balken vind ik zeker ok. Vind ook wel dat de originele een beetje meer contrast mag hebben.

Ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Working...
                          X