Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

-> My Beemer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• -> My Beemer

Geen supercar, gewoon een praktische onopvallende diesel met toch een beetje pit onder de kap. Toen ik vandaag terugkeerde van een foto-opdracht leek het mij het geschikte moment om eens iets uit te proberen. jammer genoeg geen exotische sportwagen ter beschikking , dus vandaar gewoon een testje met mijn dagelijkse wagen. Misschien deze setting nog eens overdoen met en felgekleurde sportwagen. Alweer een idee om in het achterhoofd te houden.

Re: -> My Beemer

't is in orde

gemaakt met een 10 stops ND ofzo?
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

Nou ik zou best zo'n dagelijkse diesel willen hebben. Foto vind ik ook tof hoor, met zo te zien een ND filter inderdaad. Mooie sfeer!
      Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Fantastisch die lucht!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lander Bekijk bericht
          Nou ik zou best zo'n dagelijkse diesel willen hebben. Foto vind ik ook tof hoor, met zo te zien een ND filter inderdaad. Mooie sfeer!
          Mij hoor je niet klagen, ik bedoel alleen maar dat deze foto mooier zou met een niet alledaagse wagen.
          Is idd genomen met een variabele ND filter (tussen 8 en 12 stops dacht ik)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
            MIs idd genomen met een variabele ND filter (tussen 8 en 12 stops dacht ik)
            Je hebt 25 seconden sluitertijd met een f waarde van 20, da's een mooie belichting, en de lucht is echt indrukwekkend ... maar is dit één beeld of enkele beelden samengevoegd ?

Waarom vraag ik dit : kan me niet van de indruk ontdoen dat het een montage is, de wolken zijn schitterend, maar de takjes links van de wagen zijn mooi scherp, ik zou toch denken dat als de wolken zo bewegen op 25 seconden er redelijk wat wind stond, dan zouden die takjes en de bomen in de achtergrond toch ook 'bewogen' zijn ?

Verder is het best een mooie foto, zelf zou ik hem iets minder in het midden gezet hebben en eventueel een driekwart vooraanzicht genomen hebben (maar dat is ondertussen al zo klassiek natuurlijk), niets mis met deze Beemer hoor.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Kan zo in de cataloog
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

ik vind dit een hele mooie foto
                en zeker niet klagen hoor als dagelijkse auto! had ik hem maar
                portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Je hebt 25 seconden sluitertijd met een f waarde van 20, da's een mooie belichting, en de lucht is echt indrukwekkend ... maar is dit één beeld of enkele beelden samengevoegd ?

Waarom vraag ik dit : kan me niet van de indruk ontdoen dat het een montage is, de wolken zijn schitterend, maar de takjes links van de wagen zijn mooi scherp, ik zou toch denken dat als de wolken zo bewegen op 25 seconden er redelijk wat wind stond, dan zouden die takjes en de bomen in de achtergrond toch ook 'bewogen' zijn ?

Verder is het best een mooie foto, zelf zou ik hem iets minder in het midden gezet hebben en eventueel een driekwart vooraanzicht genomen hebben (maar dat is ondertussen al zo klassiek natuurlijk), niets mis met deze Beemer hoor.

Mark

Hallo Mark.
                  Ik kan uw redenering volgen en het samenvoegen avn enkele beelden was oorspronkelijk de bedoeling om het probleem met de bomen te verhelpen maar dat was niet nodig. Bovenstaande foto bestaat dus slechts uit 1 beeld .

Waarom geen 3kwart? Ten eerste wou ik een symetrische foto maken en ten tweede omdat je dan beter met een tele werkt zo komt deze wagen beter uit anders het je een redelijke lompe voorkant bij deze wagen. Maar als je met tele werkt ben je het groothoekeffect in de wolken kwijt en krijg je er ook minder beweging in.
                  Er is dus over nagedacht

Thx voor comment.

Comment

Prachtfoto.
                    Ik vind die grijze auto op een grijze lucht heel geslaagd.

Mvg
                    Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Working...
                    X