Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ford Focus RS in de haven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ford Focus RS in de haven



    Alle kritiek (zowel pos. als neg.) is welkom.

    Meta:
    Camera Canon EOS 450D
    Exposure 0.01 sec (1/100)
    Aperture f/7.1
    Focal Length 25 mm
    ISO Speed 200
    Exposure Bias 0 EV
    portfolio - blog

  • #2
    Re: Ford Focus RS in de haven

    De wagen is goed gelukt, het is een witte, dus niet zo gemakkelijk te fotograferen, maar de belichting is prima gelukt hier.

    De achtergrond is voor mij niet zo goed gelukt, trekt te veel de aandacht weg van de wagen, als ik de grond bekijk zou ik deze vanop een ladder 'getrokken' hebben zodat het wit zwaar in contrast gaat met de donkere weg

    Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

    Comment


    • #3
      Re: Ford Focus RS in de haven

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      De wagen is goed gelukt, het is een witte, dus niet zo gemakkelijk te fotograferen, maar de belichting is prima gelukt hier.

      De achtergrond is voor mij niet zo goed gelukt, trekt te veel de aandacht weg van de wagen, als ik de grond bekijk zou ik deze vanop een ladder 'getrokken' hebben zodat het wit zwaar in contrast gaat met de donkere weg

      Mark
      Ah zo'n foto had ik al getrokken ook.



      Maar is duidelijk minder geslaagd.
      portfolio - blog

      Comment


      • #4
        Re: Ford Focus RS in de haven

        Neen, neen, je hebt het niet helemaal begrepen wat ik met een 'ladder' shot bedoel.

        Kijk even naar deze drie beelden :
        FatBoy1.jpg
        en
        outdoor2.jpg
        en
        gallardo.jpg

        je moet er voor zorgen dat er geen achtergrond te zien valt, enkel de ondergrond.

        Mark
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Ford Focus RS in de haven

          Aja snap ik. Maar om een ladder mee te sleuren is niet zo vanzelfsprekend. Maar ik zal er de volgende keer eens opletten of ik niet ergens kan opklimmen ofzo. Levert inderdaad wel toffe foto's op nog vanuit een ongewoner standpunt.
          portfolio - blog

          Comment


          • #6
            Re: Ford Focus RS in de haven

            Hehe keek ook ff raar toen lambocars het in z'n workshop zei. Maar het leverd enorm leuke shots op.

            Vraagje, wrm ISO 200 ? Niet dat ik verschil zie, maar ik laat hem toch meestal op 100 staan buiten.

            De foto zelf vind ik zeker niet mis maar de kranen nemen de aandacht. Had het enkel de hoop zand geweest dan was dat veel minder "storend"
            Fotocollectie:
            http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
            http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

            Comment


            • #7
              Re: Ford Focus RS in de haven

              Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
              Hehe keek ook ff raar toen lambocars het in z'n workshop zei. Maar het leverd enorm leuke shots op.

              Vraagje, wrm ISO 200 ? Niet dat ik verschil zie, maar ik laat hem toch meestal op 100 staan buiten.

              De foto zelf vind ik zeker niet mis maar de kranen nemen de aandacht. Had het enkel de hoop zand geweest dan was dat veel minder "storend"
              zoals deze?



              Silo's die hier boven het zand uitsteken moest ik wel weggewerkt hebben of lager standpunt ingenomen hebben..
              portfolio - blog

              Comment


              • #8
                Re: Ford Focus RS in de haven

                Oorspronkelijk geplaatst door TomsonBE Bekijk bericht
                Hehe keek ook ff raar toen lambocars het in z'n workshop zei. Maar het leverd enorm leuke shots op.
                Ben goed gek ik weet het, kriebelt een beetje maar verder valt het best mee ... soms moet je buiten het kadertje denken ... ik heb deze tip van een pro autofotograaf uit de VS gekregen trouwens, sindsdien zit er altijd een ladder in de koffer als ik naar een shoot ga.

                Oorspronkelijk geplaatst door Dequal Bekijk bericht
                Aja snap ik. Maar om een ladder mee te sleuren is niet zo vanzelfsprekend. Maar ik zal er de volgende keer eens opletten of ik niet ergens kan opklimmen ofzo. Levert inderdaad wel toffe foto's op nog vanuit een ongewoner standpunt.
                Valt best mee hoor :
                vouwladder ie je dan zo opstelt : opstellen
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Ford Focus RS in de haven

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                  Ben goed gek ik weet het, kriebelt een beetje maar verder valt het best mee ... soms moet je buiten het kadertje denken ... ik heb deze tip van een pro autofotograaf uit de VS gekregen trouwens, sindsdien zit er altijd een ladder in de koffer als ik naar een shoot ga.
                  M'n pa keek wel raar toen ik zei dat ik een vouwladder ging kopen voor foto's te nemen.

                  En vooral waar ik dat ging steken

                  Dat kriebelen ken ik, denk dat ik hetzelfde beestje vast heb

                  @Dequal: idd zoiets. Maar khad hier de neus genomen. Reden, nu lijkt hij of hij kan recht de berg in rijden.

                  Dat is mijn mening he
                  Fotocollectie:
                  http://s263.photobucket.com/albums/ii151/TomsonBE/
                  http://www.flickr.com/photos/40502193@N08/

                  Comment

                  Working...
                  X