Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F18C - Airshow Beauvechain 2010

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• F18C - Airshow Beauvechain 2010

Deze is genomen op de Airshow van Beauvechain 2010 op zaterdag 03/07/10

de weersomstandigheden waren niet echt ideaal, maar ik heb toch nog het beste van de foto proberen te maken.

zeg maar wat je er van denkt. of
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Re: F18C - Airshow Beauvechain 2010

mooi moment en leuk die rook of hoe je dat ook noemt op de bovenkant.
    alleen je stond aan de verkeerde kant van de zon denk ik, veel donkere plekken.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De verkeerde kant: ik had geen keuze, alles is daar netjes afgebakend.

Maar misschien had ik dit op een andere manier kunnen oplossen?
      Is de lichtmeting die ik gebruik juist en zijn er nog dingen waar ik op kan letten?

Ik heb hem wel wat nabewerkt, maar omdat ik daar niet veel kaas van gegeten heb, druk ik maar op de knop (automatisch verbeteren) en als het resultaat me dan wat bevalt is het OK.

Ik had verwacht door de foto in SC te plaatsen dat ik misschien wel wat (harde) opbouwende kritiek zou krijgen?

Nu ben ik eigenlijk wel tevreden, al geef ik bouk ook wel gelijk, dat hij wat donke uitvalt.

Comment

Ik was zelf ook aanwezig op Bevekom, zelf ook nog als nieuweling met een DSLR en geleende lenzen.

Hij is inderdaad vrij donker. Waar stond je precies op de flightline ? Ik stond zelf dicht aan de PC-12 van Pilatus (dat hagelwitte privé-toestel). Van daaruit, als je naar rechts kijkt & kunt fotograferen, heb je de "zon" (was er niet veel, weet ik) min of meer in je rug. De indruk die ik heb is dat je hem naar de lichtbron toe hebt genomen.

Enige tip die ik je dus kan geven: Probeer de zon in de rug te houden. Moeilijke opdracht in Bevekom. Ik heb zelf ook voldoende foto's waar dat niét het geval is hoor, maar de vortex die zich ook op jouw foto zo prachtig aftekent, is het meer dan waard.

Comment

daar heb je wel een punt, ik stond meer richting AWACS aan de 'baby blue' en 'hardship red' toestellen, de marchetti's.
          Das nog een lastig punt, voor mij. Ik kijk niet altijd naar het licht, maar fotograferen is nu eenmaal spelen met licht en dat maakt of kraakt je foto he.

ik vraag me af als iemand een foto heeft van de, ik dacht, Saab JAS 39 Gripen van de hongaarse (?) luchtmacht wanneer die bijna door de geluidsmuur gaat. Dat was wel spectaculair
          je zag mooi een kegelvormige vortex rond het toestel ontstaan.
          Last edited by jumpforjoy; 6 juli 2010, 15:16.

Comment

Ik heb hem nog niet zien passeren alleszins (die foto waar je naar vraagt). Ik heb er hartgrondig op gevloekt toen ik het zag gebeuren, omdat ik net m'n camera had laten zakken met het idee "dat het nu toch wel gedaan is, de vortex". Stak tegen zwaar tegen.

Ik heb er wel eentje, tegen het licht in (jawel!), waar ie quasi volledig verdwijnt in vortex.

Wat je kan helpen wat betreft zonlicht is eens op google earth kijken met het kompas naar het noorden gericht. Je kan je dan een idee vormen welke baan de zon zal volgen & je navenant ook positioneren.

Ik weet niet of je naar Sanicole gaat, maar daar moet je geen moeite doen, daar heb je de hele dag tegenlicht

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar nog meer van je werk te zien ?

Comment

ik wil gerust nog een paar foto's posten.

ik moet wel zeggen, ik heb ENORM veel foto's genomen op Beauvechain. Dan is er wel altijd een 'goeike' tussen. Dit is mijn allereerste vliegtuigshoot en heb totaal geen ervaring met instellingen. Ik heb hier wel een en ander opgezocht en enkele basisregels gevolgd. Ik heb ook nog geen les genomen over fotografie. dus is het allemaal wat trial and error voor mij. En ja dan vergeet je het belangrijkste: rekening houden met de lichtinval

Heb ook gelezen dat je zelfs met 300mm soms te kort komt. Aan het aantal Bigma's te zien was dit wel zo.
              Ook zag ik vele met een 18-55 kitlens, hoe krijg je daar een deftig 'vliegend' vliegtuig uit.

En ook vraag ik me wat af hoeveel er niet zijn die de boel nog (sterk) nabewerken.

Sanicole ben ik wel van plan als er niets tussenkomt.

Comment

Je mag ze ook altijd mailen, dan PM ik je m'n mail wel eens.

Ik heb ook enorm veel foto's genomen, ben nu bezig met het filteren van welke goed zijn, welke niet, en welke slecht maar zo verdomd cool :P .

Instellingen heb ik ook nog alles te leren hoor, maar kan je eventueel wel een paar kleine tips & een paar interessante artikelen geven, waar een aantal dingen kunnen helpen.

Over het algemeen is een 300mm voldoende hoor, maar niet op de airshows van het leger... Kennis had een bepaald moment met convertor 700mm staan :P. Weet echter dat dit ten koste van de kwaliteit gaat.

Ik stuur je een PM met m'n mailadres ;-)

Comment

Working...
                X