Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cassel Hillclimb - Porsche 356

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cassel Hillclimb - Porsche 356

    Nogmaals een foto van de jaarlijkse hillclimb in Cassel, nu eens geen pre-war racer en met een andere bewerking.


    Porsche 356



    Laat terug maar weten wat jullie ervan vinden!
    Flickr Photopage

  • #2
    Re: Cassel Hillclimb - Porsche 356

    wel mooi, maar vind het nummer tè scherp, ivt de rest van de opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Cassel Hillclimb - Porsche 356

      Er klopt iets niet aan deze foto, het nummer is vlijmscherp (kan natuurlijk), maar als je de dan verder kijkt merk je dat de achteruitkijkspiegel ook scherp is, net zoals de linker koplamp ?

      Ook lijken de wielen wel héél raar te draaien, niet recht op de naaf ... beetje enthusiast in PhotoShop gespeeld ?

      Het beeld is een 1/60e shot, om zo'n 'panning' effect in de achtergrond te hebben moet hij wel vrij snel gereden hebben, en dan zouden de velgen er helemaal anders uitzien volgens mij.

      Plaat voelt niet lekker aan, sorry.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Cassel Hillclimb - Porsche 356

        Kan misschien wel zo aanvoelen maar er is in photoshop geen enkele beweging toegevoegd.

        Beweging toevoegen of grote elementen toevoegen of wegwerken is iets waar ik altijd al zéér tegen ben geweest.
        Zal zeker nooit een andere achterrgond of dergelijke plakken op een foto.
        Als je beweging wilt in een foto gebruik dan een langere sluitersnelheid maar maak het niet fake in Photoshop. Hetzelfde resultaat zul je nooit bekomen !

        Dit is de foto zoals hij uit m'n camera rolde, niets aangepast zelfs niet verscherpt:
        Flickr Photopage

        Comment


        • #5
          Re: Cassel Hillclimb - Porsche 356

          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
          Er klopt iets niet aan deze foto, het nummer is vlijmscherp (kan natuurlijk), maar als je de dan verder kijkt merk je dat de achteruitkijkspiegel ook scherp is, net zoals de linker koplamp ?

          Ook lijken de wielen wel héél raar te draaien, niet recht op de naaf ... beetje enthusiast in PhotoShop gespeeld ?

          Het beeld is een 1/60e shot, om zo'n 'panning' effect in de achtergrond te hebben moet hij wel vrij snel gereden hebben, en dan zouden de velgen er helemaal anders uitzien volgens mij.

          Plaat voelt niet lekker aan, sorry.

          Mark
          Dit lijkt mij toch wel degelijk juist te zijn bij 1/60sec. Ik heb dat effect van de wielen ook al gezien bij panning-foto's van wielrenners, dat komt doordat de baan niet 100% vlak is. Bij die sluitertijd krijg je ook de beweging van de vering mee in beeld.
          De achtergrond is een haag die net achter de wagen zit, als die er heel kort achter zit, dan krijg je meer effect van de beweging. Op een circuit rijden ze nooit zo dicht voorbij een haag.

          Dat de wagen in het midden scherp is, dat komt door de draaibeweging, de foto is niet met een tele gemaakt, maar met een breedhoek (30mm volgens de exif). Door het meedraaien met de camera (pannen) verandert de hoek van de camera ten opzichte van de wagen en krijg je bewegingsonscherpte door die camerabeweging. In het midden van de wagen is dat effect minder, daarom is de foto daar ook scherper.
          Maak je dezelfde foto met een tele vanop een veel grotere afstand, dan wordt dat effect veel minder.

          Ik vind het zelfs heel sterk om zo'n foto te maken met een 30mm lens op 1/60sec.
          Het percentage bruikbare foto's zal wel vrij laag geweest zijn.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X