Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotten EBBR 09/03/2010

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spotten EBBR 09/03/2010

Hallo,
    ben mijn nieuwe lens gaan proberen, ik moet ze nog wel gewoon worden.
    Deze opname vond ik iets hebben,
    wat denken jullie ervan ?
    groetjes,
    Jef

Jef

Lunak

Re: Spotten EBBR 09/03/2010

Mooi, doet me meteen denken aan die (winter ?)foto's van Bram (Bottie) met z'n Aer Lingus, die Brussels Airlines, Jet Airways, United, Delta, enz. Ik weet niet hoe het met de witbalans zit (iets waar ik zelf weinig van afweet ), maar ik heb de indruk dat een SAS ietsje witter zou moeten zijn, deze lijkt een beetje crèmekleurig. Could be just me, though.

Ik vind het een leuke hoek, maar ik zou 'm iets dichtstoppen om 'm scherper te krijgen; tenminste, dat zou ik zeggen vooraleer de EXIF te hebben bekeken (1/1250, f/9, 170mm, ISO 200).

Heb je veel gecropt ? Welke lens is het ?
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Ik volg, ietsje scherper op de SAS en het is een zeer mooie, mede door het toestel in de verte.

@JorisVDB: inderdaad, winterfoto's (ik kom amper spotten in de zomer ).
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

Mss eens door NIK sharpener halen, weet niet of dat gaat helpen. Voor de rest een dijk van een foto.
        En een Scandinavian is idd niet wit maar eerder naar de beige kant. Kijk maar naar het taillogo, das wit
        Greetzzzzzzzzzzzz......
        Wonnie
        www.spectare.be

Comment

Inderdaad eerder iets beige/crème, maar niet zoals hier zou ik zeggen...(kan wel aan het licht liggen natuurlijk, van 's ochtends vroeg misschien ? De witbalans van een camera kan makkelijk de mist in gaan heb ik gelezen)

Bram, ik ben even zo vrij geweest om in je foto's te snuffelen :
          Heading for Scandinavia, gear retraction just completed - Photo taken at Amsterdam - Schiphol (AMS / EHAM) in Netherlands on April 5, 2006.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Bedankt alvast voor de reacties,
            de lens is een AF-S VR Nikkor 70-300 mm f/4.5 - 5.6G IF -ED,
            de foto is inderdaad 's morgens vroeg getrokken, bijna niet gekropt, maar zoals gezegd moet ik het objectief nog leren kennen. Heb nog moeite ermee met de scherpstelling op langere afstand goed te krijgen. Kan iemand mij hierover raad geven ?
            Ik blijf oefenen !
            Groetjes,
            Jef
            Jef

Lunak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JefP Bekijk bericht
              Heb nog moeite ermee met de scherpstelling op langere afstand goed te krijgen. Kan iemand mij hierover raad geven ?
              Je geeft de beste raad zelf:

Oorspronkelijk geplaatst door JefP Bekijk bericht
              Ik blijf oefenen !

voila
              My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

Comment

't Is een AF-S lens, dus dat zou geen probleem mogen vormen, die scherpstelling. Ik neem aan dat je het middelste focuspunt gebruikt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  't Is een AF-S lens, dus dat zou geen probleem mogen vormen, die scherpstelling. Ik neem aan dat je het middelste focuspunt gebruikt ?
                  Ik denk dat ik daar in de fout ben gegaan, ik heb nog wat aan het oefenen geweest en het begint te lukken !

Bedankt voor de tip,
                  grtz
                  Jef

Lunak

Comment

Hey juppekes

staat er mooi op samen met dat kleintje
                    Bootjes

Comment

Working...
                    X