Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yamaha motoren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Yamaha motoren

Verleden weekend foto's genomen van een medemotorijder zijn trots .
    Omdat hij en ikzelf , best ook wel , tevreden zijn van de foto's wilde ik toch hier ook even een mening vragen .
    Wat vinden de echte foto kenners van deze reeks .

CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

Re: Yamaha motoren

3-1-2 voor mij

3e is echt mooi, kan zo uit een boekske komen (alhoewel de achtergrond wel echt donker is tov de moto)

Bij de 2e stoort dat huis dat er vanvoor uitsteekt en die palen linksboven in de hoek

1e vind ik mooi van standpunt en compositie, alleen spijtig dat de brug in de achtergrond over de voorkant van de moto komt en ze zo in elkaar doorlopen.. moto losstaand met lucht rondom was iets mooie geweest ?
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Vind dat bij alle foto's de (overigens heel mooie) motoren te weinig loskomen van de achtergrond, het is teveel zwart-op-zwart.

De derde foto is al helemaal te donker, en de eerste staat scheef.
      De reflectie in de tweede is leuk, maar het staat allemaal nogal centraal.

Kortom: heel mooie machines, maar de foto's kunnen beter. Maar met zo'n onderwerp(en) is es opnieuw proberen alleen maar leuk

L.
      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Persoonlijk vind ik dat zulk type motoren moeten gefotografeerd worden op de plaats waar ze thuishoren namelijk een race circuit met bv. de curpstones van een bocht erbij of aan een paddock.
        Maar das hoe ik het zou doen...
        Canon Eos 550 met 18-135, Canon powershot A80

Comment

De bergen op de achtergrond zijn kolen dusja die zijn zwart en dan nog eens zwarte motoren maakt het idd donker , zelf dacht ik ook wel dat het iets te donker is dan .
          Dat van dat huis had ik niet gezien maar is idd heel goed opgemerkt !
          Dat van die brug dacht ik ook meteen dat die moto los moest zijn van de brug maar had dit maar gezien toen ik thuis was .

De eerste foto heb ik express niet recht gezet omdat ik het zo mooi vondt .
          Misschien moest ik nog iets schuiner gaan dat het meer opvalt en er dan misschien niet uit ziet alsof ik de foto schuin gemaakt heb ?

Persoonlijk zie ik ook eens graag een moto in stilstand op zo'n locatie .
          Doet me denken aan een vlieger die hoort ook in de lucht maar als die op de tarmac staat kan je ook mooie foto's maken .
          Met de moto op circuit gaan in Belgie is niet zo makkelijk als bij een berg kolen gaan staan , HELAAS !
          Ook moet de persoon met de R6 op circuit willen gaan .
          Ik ga wel op circuit maar dan kan ik geen foto's nemen en iemand laten rijden met mijn moto zie ik zeker niet zitten .

Bedankt alvast voor jullie mening , zijn zeker dingen waar ik de volgende keer rekening zal mee houden .
          CANON 50D : EF 70-200 f/2.8 IS USM , EFS 17-85mm IS USM , EF 50mm f/1.8 II , EF 35-70 f/3.5-4.5

Comment

foto drie is de betere van de reeks toch vind ik ze overgesatureerd en niet scherp , val met name op bij de stickers .
            Zulk machines in je bezit vraagt om een nieuwe poging

Comment

Zal het zeker nog eens opnieuw doen maar zal voor na de winter zijn .
              Kon mijn vingers niet meer bewegen na de de fotoreeks .

Heb nog andere foto's genomen ook uiteraard die dag maar zal hiervoor een nieuw topic openen .

Comment

Met foto's op het circuit bedoel ik stilstaande fotos van de motor alleen op zijn zijstandaard of op de paddockstand.
                En in België heb je circuit's genoeg om foto's te nemen. (Mettet, chimay, zolder, en een paar juist over de franse grens.)
                Enfin het zijn wel twee mooie en goed onderhouden motoren, zo te zien op de foto's, en als motorrijder zelf doet dat deugd om dit te zien. (rij zelf met een Honda Hornet 600).
                Canon Eos 550 met 18-135, Canon powershot A80

Comment

Ik dacht dat je wilde zeggen al rijdend op circuit .
                  Foto's zijn genomen in Oostende en die persoon met R6 zou zeker geen zin hebben om naar Zolder te rijden voor enkele foto's .
                  Ikzelf wel en was dit ook eens van plan om dit te doen ergens als het terug warmer is .
                  Maar dan op Lezennes .

Comment

Vind persoonlijk dat de achtergrond de aandacht weg trekt van de motoren.
                    Ook idd zwart op zwart valt nog al donker uit.
                    Nr 2 is de beste
                    Racing Pics
                    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                      Vind dat bij alle foto's de (overigens heel mooie) motoren te weinig loskomen van de achtergrond, het is teveel zwart-op-zwart.

De derde foto is al helemaal te donker, en de eerste staat scheef.
                      De reflectie in de tweede is leuk, maar het staat allemaal nogal centraal.

Kortom: heel mooie machines, maar de foto's kunnen beter. Maar met zo'n onderwerp(en) is es opnieuw proberen alleen maar leuk

L.
                      Ik ben het met je eens. De achtergrond is niet eens slecht, nee : hij is zelfs origineel. Maar de motoren gaan, ook al door het kleur, teveel op in de achtergrond.
                      Ik vind dat je ze (de moteren) ook vérder van de kolen af had moeten zetten zodat er meer onscherpte was (misschien ook een ander diafragma). Of een lens met een grotere hoek had moeten gebruiken.
                      Maar dat is allemaal niet erg : dat doe je één van de komende dagen nog eens en het zal meteen béter zijn.

Comment

Bedankt iedereen voor jullie bevindingen .
                        Ik weet nu waar ik zo allemaal moet op letten de volgende keer .
                        Zal dit idd eens proberen met de motoren iets verder te zetten van de bergen kolen .

Comment

Working...
                        X