Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Inderdaad en met de intussen als "zelfmoordportieren" bekende staande voorportieren. Als bij een aandrijding de deuren openvlogen werd de inzittende naar buiten gekatapulteerd ! Het lijkt nu zo logisch om de portieren andersom te laten opengaan maar toen... Peugeot heeft ook zo'n model gehad (een klasse groter). En zelfs de 1e geitjes hadden zo'n portieren.
Beetje voor mijn tijd, maar ik kan mij wel inbeelden dat die portieren niet erg veilig waren. Deze oude Renault stond in een vervallen melkerij in de omgeving van Heist-op-den-Berg. Zo te zien staat ie daar al jaaaaren onaangeroerd.
Foto is gemaakt met lange belichtingstijd. Het was erg donker daarbinnen.
In 1963 kocht ik mij zo een in occasie voor de ronde som van 6000 BEF.
Veel km mee gedaan en heel wat avonturen mee beleefd.
Ik reed ermee voor mijn toenmalige werkgever tegen een vergoeding van 2,5 BEF/Km, na iets van een tien weken had ik hem terugverdiend
Ik moest er wel bijna alle weken aan werken om hem rijdende te houden
In 66 verkocht aan een vriend voor een appel en een ei.
Pure nostalgie, voor mij althans, knap in beeld gebracht
Comment