Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
de 1e, 3e en 4e doen het voor mij vanwege de kleur (ook die van de ondergrond die mooi contrasteert) Wel uitkijken met die bomen die uit het dak groeien. Die doen afbraak aan de compo.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de achterkant van deze Morgan maar niets vind, maar dat is persoonlijke smaak.
Je foto's hebben zowat allemaal last van de reflecties van de bomen, maar dat wist je al waarschijnlijk, foto 2 is voor mij nog altijd de beste uit de reeks, nog een PP en deze is af.
Verder heb je bijna op elke foto bomen die uit het dak groeien, een beetje een risico als je op een dergelijke locatie gaat werken, dit is een moderne sportwagen, zet die dan ook in een passende omgeving. Een bosrijke omgeving zoals nu is ideaal ... voor een off road of iets dergelijks, een Morgan Aeromax zet je op beton, met een strakke achtergrond, dan komt ie stukken beter uit.
Het achterzicht van foto 5 is de krachtigste foto uit de reeks ... waarom ? Omdat je hier de wagen niet mooi in het midden hebt staan, dat werkt niet ... zoek eens de 'Rule of thirds' op, dan begrijp je wat ik bedoel.
Foto 3 kan werken, maar die grote boom in de achtergrond staat te kort bij de wagen, en ofwel werk je op koplamp hoogte, ofwel vanop een ladder, nu is het een foto die rechtstaand genomen is waarschijnlijk met een wide lens (steekt geen EXIF meer in) en dat is nu net zoals we auto's altijd zien als we er voorbij lopen.
6 Hele mooie foto's. Ik zal alleen de 2de foto van de eerste serie wat aanpassen met levels en levendigheid in PS. Voor de rest ga zo door.
thanks De 2e foto is opzettelijk minder gemaakt van kleur omdat ik een wat "oudere" look wou geven aan de foto's, gezien het klassieke uiterlijk van dit scheurijzer
de 1e, 3e en 4e doen het voor mij vanwege de kleur (ook die van de ondergrond die mooi contrasteert) Wel uitkijken met die bomen die uit het dak groeien. Die doen afbraak aan de compo.
Groeten, Bert
thanks bomen mja... beetje moeilijk daar Maar je hebt een goed punt
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de achterkant van deze Morgan maar niets vind, maar dat is persoonlijke smaak.
Je foto's hebben zowat allemaal last van de reflecties van de bomen, maar dat wist je al waarschijnlijk, foto 2 is voor mij nog altijd de beste uit de reeks, nog een PP en deze is af.
Verder heb je bijna op elke foto bomen die uit het dak groeien, een beetje een risico als je op een dergelijke locatie gaat werken, dit is een moderne sportwagen, zet die dan ook in een passende omgeving. Een bosrijke omgeving zoals nu is ideaal ... voor een off road of iets dergelijks, een Morgan Aeromax zet je op beton, met een strakke achtergrond, dan komt ie stukken beter uit.
Het achterzicht van foto 5 is de krachtigste foto uit de reeks ... waarom ? Omdat je hier de wagen niet mooi in het midden hebt staan, dat werkt niet ... zoek eens de 'Rule of thirds' op, dan begrijp je wat ik bedoel.
Foto 3 kan werken, maar die grote boom in de achtergrond staat te kort bij de wagen, en ofwel werk je op koplamp hoogte, ofwel vanop een ladder, nu is het een foto die rechtstaand genomen is waarschijnlijk met een wide lens (steekt geen EXIF meer in) en dat is nu net zoals we auto's altijd zien als we er voorbij lopen.
de reflecties zijn inderdaad een bitch. de wagen was net perfect gedetailed (de detailer heeft er 5 dagen aan gewerkt). dus spiegelen deed hij wel ja... bovendien was ik m'n polarisatie filter voor m'n 77mm lensjes vergeten
De bomen die uit het dak groeien zijn inderdaad een probleem, hoewel ik het wel vond meevallen op de meeste, behalve die 3/4e foto van bovenaf. De DOF zorgt er voor dat de bomen minder dominant zijn op de foto's met een langere focal length, dus ben ik er maar voor gegaan.
Nu, wat de locatie betreft geef ik je in 99,6% van de gevallen gelijk. Ik heb zelf een hekel aan wagens op gras en op een landweggetje...maar de dag dat de eigenaar had gekozen was zwaar bewolkt, dit in combinatie met een grijze wagen is niet zo leuk om contrasten te creëeren, en gezien de uitspraak: "The name of the game, is to fill the frame" wou ik niet teveel lege stukken in de foto hebben (onder de vorm van een witte lucht). Vandaar dat ik voor de herfstkleuren heb gekozen. Niet alleen bedekken de bomen de lucht, maar de herfst met z'n groen en oranje geven ook een redelijk contrast met het donkergrijs van de Aero, vandaar dus de keuze. ('t is denk ik m'n eerste wagen die ik ooit opzettelijk op iets anders dan asfalt heb gezet).
Foto 5 vond ik eigenlijk een beetje een twijfelgeval, ik ben er zelf niet zo tevreden over maar ik heb hem gepost om er commentaar op te krijgen, nu blijkt deze positief
Binnenkort ga ik weer met deze Aeromax op stap, tenminste als we eens wat beter weer krijgen. Ben van plan om dan wat betere foto's te maken. De eigenaar was in ieder geval wel dik tevreden:
---->
Oorspronkelijk geplaatst door eigenaar
ziekelijke foto's.............megaMooi
man toch, om niet meer te werken en gewoon dat ding terug uit de stal te halen en mee naar Rovaniemi te rijden!!!!!!!!!!!!!!!!
Let wel, foto's 1 2 en 3 zijn eigenlijk maar tests, zeker 3 is maar om eens te proberen, want zo'n lelijke achtergrond zou ik anders nooit fotograferen
I will harness all available light with super-fast aperture lenses
Comment