Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bugatti Veyron..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bugatti Veyron..

    Eindelijk mijn eerste Veyron gespot. Vorige week in Parijs. Meteen erg veel foto's gemaakt.. Ik wilde er een paar mooie platen van maken....

    Wat vinden jullie ? welke moet ik groot afdrukken en in een lijst stoppen ?





    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

  • #2
    Re: Bugatti Veyron..

    Maak er een drieluik van
    Knappe bak
    So much to do, so little time !
    http://franky289.fotopic.net/

    Comment


    • #3
      Re: Bugatti Veyron..

      Voor mij zijn het meeer kiekjes van een auto die langs de kant staat. De omgeving is niet echt boeiend en de zwart-wit omzetting vind ik een beetje vreemd. Zo'n auto moet schitteren en kracht uitstralen. hier staat die gewoon geparkeerd en vervalt dat hoogtechnologische. Ook het scheve ben ik geen fan van, maar dat is wellicht iets persoonlijks. De regendruppels zijn ook niet echt wauw ofzo. Heb je een polarizer? Dat helpt om de reflecties te minimaliseren die hier nogal storend zijn.

      Een foto van een mooie auto is iets anders dan een mooie foto van een auto.

      Ik begrijp dat je de auto niet kon verplaasten en zelf zetten of laten rijden hoe je wil en met die beperking zijn het geen slechte platen, maar dat maakt ze nog niet showcase waardig. In dat geval heeft het meer een 'spotterswaarde' dan een fotografische. Daar kan je op zich niet veel aan doen en is het normaal dat de platen niet wauw zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Bugatti Veyron..

        Bij foto 1 en 3 zijn een polarfilter gebruikt, dat kan je ook goed zien aan de ramen..
        Maar omdat het licht in de stad van alle kanten komt en de auto wel erg spiegelt, meer dan een opeltje bij u in de straat, kan je nooit alle reflecties wegwerken..

        Dat de omgeving niet optimaal is ben ik het met je eens. Maar zoals je al zegt, je kan de auto neit verplaatsen hé. Dat ding kost hier in NL 1.8 Miljoen dus daar blijf je wel vanaf...hihi

        Misschien helpt het om te vertellen dat de achtergrond een erg duur 5 sterren hotel is
        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

        Comment


        • #5
          Re: Bugatti Veyron..

          gezien de omstandingheden, vind ik dit mooie platen.
          Eerste spreekt mij t meeste aan, voornamelijk door lagen standpunt.
          ik zie nergens een nummerplaat; reclamestunt?
          The future brings my best photo. Time is on my side.
          Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

          Comment


          • #6
            Re: Bugatti Veyron..

            Nee een arabier.. en die hebben alleen achter kenteken platen... Van deze kon je het zelfs niet eens lezen... Meestal hangen de Arabieren voor ons leesbare kentekenplaten op de auto als ze in europa zijn... In dit geval was hij dat vergeten !
            Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

            Comment


            • #7
              Re: Bugatti Veyron..

              waarom heb je bij de eerste foto de logo niet in kleur gelaten?
              bij de tweede foto vind ik het jammer dat er een auto achter de bugatti geparkeerd staat maar wederom : daar kan jij niets aan doen.
              uw handtekening zou iets minder opvallend mogen zijn.
              into minimal techno

              Comment


              • #8
                Re: Bugatti Veyron..

                Een schitterende wagen die jammer genoeg niet echt ideaal geparkeerd stond, maar toch heb je met foto 1 een degelijk beeld om in een kader te steken denk ik.

                Zoals reeds aangegeven ben ik zelf ook geen fan van een 'schuine' foto, maar dat terzijde steekt nr 1 er bovenuit in deze reeks. Foto 2 met de regendruppels valt uit de boot omdat er mensen in de achtergrond staan, foto 3 is voor mij ook minder omdat ik de gedeeltelijke z/w omzetting niet mooi vind ... het is een moderne superwagen, dus laat dat zwart/wit achterwege, we maken nu foto's in kleur ... als het een klassieke Bugatti was zou ik je direct steunen voor een z/w of zelfs een sepia omzetting, maar niet van een superexoot zoals deze, sorry.

                Vind het wel raar dat je ondanks het gebruik van een polar nog zoveel reflecties hebt op zowel de voorruit als de zijruit ? Normaal gezien zou er toch tenminste één van deze twee vrijwel zonder spiegeling moeten zijn, soms maak je best twee exposures, eentje met de voorruit goed en eentje met de zijruiten goed ... en dan in Photoshop samenvoegen, werkt perfect.

                Beetje minpunt van de eerste foto is het feit dat je een bloempot 'op' het dak hebt staan en de auto zo mooi in het midden staat, zet hem rechts onderin en je krijgt een nog krachtigere foto.

                Tips en tricks voor autofotografie ? Kijk maar even naar mijn tutorials ...

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Bugatti Veyron..

                  Die bloempot op het dak bij foto 1 is inderdaad wel jammer.... en verknoeit de foto toch een beetje voor mij.

                  L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bugatti Veyron..

                    ik vind dit toch een mooie reeks

                    soms kan je de omgeving idd niet naar je hand zetten

                    vooral derde spreekt me aan, vreemde "kleurtoon" ( vind juiste woord niet ...) vind ik wel fijn
                    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bugatti Veyron..

                      @Lambocars

                      Tja, het was óf de bloempot in beeld óf de man die je links ook nog een klein stukje ziet.. Voor de deur van het hotel stonden trouwens nog veel meer mensen. Dus ik een stukje naar recht en aan de linkerkant meer op de foto was helaas ook geen optie... Achter de Bugatti stond ook een auto geparkeerd dus de andere kant kon ik ook niet op.
                      Dan moet je een keuze maken... Maar ik snap je opmerking, en kan me er ook wel in vinden.

                      De reflectie was met de polar filter niet verder weg te werken helaas.. De contrasten in de reflectie waren zo heftig, dat de filter ze niet weg kreeg. Ook omdat het meeste licht eigenlijk van de 'verkeerde' kant kwam.. Maar helaas had ik geen sleutel om de buggie te verplaatsen..hihi

                      Trouwens bedankt voor je link naar de toturials, ik heb ze eens doorgelezen en ik denk wel dat ik ervan zal gaan leren....
                      Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                      Comment

                      Working...
                      X