Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stro-balen persen in Duitsland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stro-balen persen in Duitsland

    Overal wordt veelal na het graan dorsen het stro van het land in balen geperst, zo ook in Duitsland.

    Elk jaar is het weer een hele organisatie om het stro droog en op tijd van het land te krijgen.

    Dit stropersen gebeurt met hogedruk persen ( ook wel grootpakpersen genoemd ) die met een snelheid van z' on 10 km per uur over het strozwad rijden en hier pakken van ongeveer 550 kg per stuk van persen.

    Hierna worden deze van het land gehaald door shovels en vrachtwagens en elders op een stapel gezet zodat ze later verkocht kunnen worden.


    1

    2



    3
    Last edited by illuminate; 14 maart 2012, 22:35.

  • #2
    Re: Stro-balen persen in Duitsland

    Voor mij steekt nr 2 er bovenuit
    Mooie lijnen vooral van de machines, en ook de lucht die een groot deel van de foto invult.
    Greetzzzzzzzzzzzz......
    Wonnie
    www.spectare.be

    Comment


    • #3
      Re: Stro-balen persen in Duitsland

      voor mij ook jaarlijks gebeurtenis, stro en hooi alles steekt gelukkig bnnen dit jaar.
      Ik hou echt van die machines, het zo in het tegenlicht fotograferen is niet echt mijn smaak maar het is je toch goed gelukt, foto 2... Mmmh.... ik weet niet wat ik er van moet denken, dit moet toch in scene gezet zijn, twijfel zelf aan trucage . Nee zo heb ik het nog nooit gezien 13 op een rij, eerlijk zie ik het nut er ook niet van in... want rijje is rijje en dan wacht je ni op 12andere om mooi op een lijntje te rijen


      ps 550kg neem ik met een koreltje zout hoor ik denk eerder 400 tot 450, de lansgte die e ooit geperst hebben was 4.5m oeps technish probleempje

      toch leuk dat er nog mensen zijn die dit soort fotos trekken

      Comment


      • #4
        Re: Stro-balen persen in Duitsland

        de tweede natuurlijk
        into minimal techno

        Comment


        • #5
          Re: Stro-balen persen in Duitsland

          Bedankt voor de reactie's,
          Het waren er zelfs 14 op een rij, speciaal voor de foto, en gewoon omdat het kan en leuk is voor een keertje. ik heb er zelfs nog vanuit de lucht maar die kan ik nu nog niet posten, dus die houden jullie nog tegoed.

          Comment


          • #6
            Re: Stro-balen persen in Duitsland

            Knappe foto's!
            (new holland tractoren?)

            --
            Didier
            Steenbeke Didier

            Comment


            • #7
              Re: Stro-balen persen in Duitsland

              Ja , en John Deere en Claas, van alles wat eigenlijk.

              Comment


              • #8
                Re: Stro-balen persen in Duitsland

                Mooie reeks, zeer sfeervol weergegeven
                Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                www.cromagnonman.be

                Comment

                Working...
                X