Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie reeks
Foto 1 beweging in prop had waarschijnlijk beter geweest
Foto 2 krap kadertje en ook de stilstaande prop
waarmee ik niet wil zeggen dat ik ze noet mooi vind.
Foto3 Ongewoon standpunt met ongewoon brandpunt levert een goeie foto op
Thanks voor de reaktie! leuk om te horen...
Stilstaande prop...Eigenlijk kwam het doordat ik net daaraan kwam en nog niet naar mijn instellingen gekeken had (P-mode) Maar dat is niet echt een excuus natuurlijk. (Meestal plaats ik hem wel op Shutter-mode)
Ben blij met wat je hebt, treur niet om wat je niet hebt...
Meer info op: www.tomvh.be
Thanks voor de reaktie! leuk om te horen...
Stilstaande prop...Eigenlijk kwam het doordat ik net daaraan kwam en nog niet naar mijn instellingen gekeken had (P-mode) Maar dat is niet echt een excuus natuurlijk. (Meestal plaats ik hem wel op Shutter-mode)
Eerst de camera-instellingen nakijken, daarna pas op het knopje drukken, dat geeft meestal de best mogelijke resultaten.
Als ik propellervliegtuigen wil fotograferen, dan zet ik eerst de camera in de sluitertijdvoorkeuzestand op 1/200 tot 1/320sec, en dan pas richt ik de lens op het onderwerp.
De eerste twee zitten te strak in het kadertje, wat meer ruimte aan de voorkant van het vliegtuig maakt de foto's ook beter.
Foto's zij mooi scherp maar de sluitertijd veel te snel.
Maar dat heb je al meer gehoord denk ik
Als zo'n vliegtuig komt landen draait de prop niet al te hard, 1000-1500 toeren (benzine motoren. Turboprops draaien sneller).
Wil je de prop draaiend hebben (en dat wil je vast wel) moet je sluitertijden hebben tot max 1/250.
Persoonlijk vind ik 1/320 ook al te snel, krijg je zo'n veegje van de tip ipv een mooie vage prop.
Comment