Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cubaans vervoer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cubaans vervoer

    Cuba, niet alleen het land van Rum en sigaren maar ook van schitterende auto's.....





    From a spot on the sensor...
    ... to a dump on a memory card
    Albums

  • #2
    Re: Cubaans vervoer

    Nr 2 vind ik prachtig vastgelegd...
    Nr 3 is te krap in het kader... Stukje bumper is weg.

    Die wagens zijn echt prachtig!! Dat weten de Cubanen ook aangezien deze wagens officieel Cubaans cultureel erfgoed zijn.
    Zo'n auto importeren naar hier is dus niet gelachen

    Comment


    • #3
      Re: Cubaans vervoer

      Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
      Nr 2 vind ik prachtig vastgelegd...
      Nr 3 is te krap in het kader... Stukje bumper is weg.

      Die wagens zijn echt prachtig!! Dat weten de Cubanen ook aangezien deze wagens officieel Cubaans cultureel erfgoed zijn.
      Zo'n auto importeren naar hier is dus niet gelachen
      wat deze betreft volg ik
      groeten
      jagertje

      Comment


      • #4
        Re: Cubaans vervoer

        Ik ben in de jaarovergang van 2007 naar 2008 een maand in Cuba aan het rondreizen geweest onder begeleiding van mijn Cubaanse familieleden.
        Deze fotokes herinneren me aan nogal wat fotokes die ik ook heb gemaakt, maar nog analoog gemaakt zijn.

        Inderdaad zijn de auto's Cultureel erfgoed geworden maar allemaal zijn het bezittingen van een familie.
        Die familie vetrouwt een paar van hun familieleden het rijden als taxi toe met deze wagens. Doorgaans rijden ze 24/7 als ze niet stuk zijn.
        Zit je er in dan is het zeldzaam als je een redelijk intact interieur aantreft.
        Vergis je niet wanneer de chaufeur roept dat hij helemaal origineel is.
        De meeste ( allen die harder kunnen als 50km/u ) die je ziet rijden hebben of een lichte Lada vrachtwagenmotor (met enorme roetpluimen van de slecht verbrande diesel ) of een Toyota motor er in zitten.
        Origineel zijn ze dus geen van allen.
        En in de achtertuinen van de mensen liggen de roestige gedemonteerde resten van de originele motorblokken getuige te zijn van de betere tijden.
        Ik heb daar de nodige 6 in lijn blokken zien liggen in ieder geval.

        Bij Santiago De Cuba is een museum met echte hele mooie oude wagens, zelfs tot ver voor de jaren 25 vorige eeuw en in showroomstaat.
        De meest exotische modellen liggen daar nog te wachten op restauratie.
        Deze zijn verzameld door een ingetrokken en ingetrouwde Nederlander die na te zijn gaan rentenieren, in overleg met de Staat hier toestemming voor heeft gekregen, en actief oude wagens koopt en tot geheel originele staat restaureerd.

        En deze foto's zijn daar een heel mooie afspiegeling van.
        Wel mis ik de veelal in de koplamp geschilderde Che kopjes.
        De nodige opmerkingen zijn gemaakt, de auto's zijn gewoon een meter of anderhalf langer dan we nu gewend zijn en dus is het kader gauw te krap.
        Jwael, leuk om te zien.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #5
          Re: Cubaans vervoer

          De tweede (alleen had ik dat verkeersbord proberen weg te doen, want dat trekt bij mij direct de aandacht)

          Greetings,
          Schanske

          Comment


          • #6
            Re: Cubaans vervoer

            ook de 2de, als de 3de er volledig opstond recht ook de moeite zenne

            grtjs

            jeannot

            Comment

            Working...
            X