Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vindt dit voor je eerste keer zekers goed gedaan ,kwa kleuren en belichting,maar had graag heel de wagen gezien ,natuurlijk kan je in een showroom niet even de andere wagens opzij zetten .
En yep ik ben nogal een harde fan van Mercedes,daarom zal ik dan ook uit persoonlijke smaak deze foto goed vinden .
Groetjes
Ardesign
Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .
De kleuren zijn neutraal en mooi.
Ik hou automatisch mijn hoofd schuin om de foto goed te kunnen bekijken, en dat houdt meestal in dat de schuine opnamestand niet zo geslaagd is.
Wat is de bedoeling ervan??
Toch enkele details : deur dichtdoen en dan de foto recht nemen, niet schuin, dat werkt hier niet vind ik.
Het is een showroom wagen, dus mag je gerust de deuren open en dicht doen (misschien toch best even vragen), alleen als het speciale deuren zijn (Gullwing of Lamborghini deuren) kunnen ze op de foto met de deur(en) open, maar anders één gouden regel : altijd deuren dicht houden (en ook de vensters trouwens)
Heb wel de indruk dat ie niet helemaal scherp is ... beetje USM in PhotoShop zou wonderen doen (kan ook door de verkleining onscherp geworden zijn hoor)
In de showroom valt dat niet zo mee om opnames te maken, je bent beperkt in je bewegingsruimte, je hebt andere mensen die rondlopen , en alles staat nogal dicht gepakt.
En toch wilde ik dynamic en voldoende ruimte in het beeld krijgen. En ja ik heb de toestemming gevraagd; dat duurde wel even met als conditie " geen klanten op de foto" en " geen herkenbare namen van het bedrijf etc....niets verzetten...geen flash"
Dus kon ik enkel werken met het licht dat aanwezig was , kunstlicht en dakkoepels.
De schuine opname moest de dynamic in beeld brengen.
Achter de deur (die open staat) staat een reklame bord voor leasing. Dus ik kon niet anders dan de deur openmaken.
Nu probeer ik mij niet te verschonen en de foutjes recht te praten.
Ik tracht enkel wat toelichting te geven betreffende de omstandigheden en waarom de opname zo is.
De scherpte, ik kan jullie de originele overmaken dan heb je wel de scherpte.
Hierbij nog een kleine opname waar je de kunstlichten en de ronde dakkopels ziet:
Groeten Flash
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
En ja ik heb de toestemming gevraagd; dat duurde wel even met als conditie " geen klanten op de foto" en " geen herkenbare namen van het bedrijf etc....niets verzetten...geen flash
Zoals ik reeds zei, moeilijk licht. Zowel daglicht als kunstlicht. Het is dus een zoeken naar de juiste wit balans.
Misschien hebben jullie een tip betreffende de WB in deze omstandigheden.
Zo te horen een serieus moeilijke firma ... en dat om foto's te maken van auto's zoals er honderden rondrijden
Als ik bij Lamborghini Brussels binnenkom geven me de sleutels van de wagens (ze staan op slot in de showroom tegenwoordig omdat ze een farce voorgehad hebben met enkele idioten die rustig in de wagens gingen zitten ... basisprijs 200,000 Euro hé )
Je moet je relatie een beetje opbouwen, maar als ze zo moeilijk doen heb ik meestal maar één antwoord hoor ... ik bedenk mij net dat ik dringend naar een afspraak moet, en vermeld dan terloops effe de naam van een concurrerende firma ... zelfs als ze dan ineens wel meegaand zijn hebben ze pech gehad (of ik moet nu echt nergens anders een bepaald model kunnen fotograferen, maar dat lijkt me niet met deze wagens)
Er zijn genoeg dealers van Mercedes, BMW, Audi en dergelijke die je met open armen ontvangen ... wel altijd er voor zorgen dat er geen klanten op staan, maar dat is vanzelfsprekend vind ik.
Zoek gewoon een andere 'Ster' dealer en ga daar eens binnen
En niet flitsen ?!?! Het zijn geen schilderijen in een museum hé, als ze daar al moeilijk over doen willen ze gewoon liever dat je opkrast volgens mij, kan je altijd eens vragen hé ... als jullie liever geen foto's, en gratis reklame, hebben zeg het dan gewoon hé (ofwel worden ze dan helemaal boos, ofwel draaien ze bij ... je hebt een 50/50 kans, het helpt dan wel om 2m05 groot en een beetje struis te zijn )
Comment