Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dutch Air Power

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dutch Air Power

Nederlandse F-16 Demo:

Re: Dutch Air Power

Naar deze plaatjes zit ik echt met open mond te kijken.
    Ik ben zelf ook naar koksijde geweest (zondag) maar heb niks dat ook maar in de buurt komt van deze meesterwerkjes.
    Volgens ik al gezien heb in andere threads gebruik je de 100-400 van Canon. Ikzelf heb ook deze lens maar slaagde er toch niet in om zulke foto's te maken.
    Kan je soms enkele tips geven over sluitertijd/diafragma/ISO/.......
    bij mij is meetal de foto niet echt 100% scherp ofwel is het vliegtuig zwart (onderbelicht) ofwel de lucht volledig uitgebrand.

alvast bedankt,
    Jürgen
    Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

3 mooie.
      Voorkeur voor de 3de.
      Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Yep mooie reeks en met een streep voor nummer 1

Groeten

Joeri
        Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
        www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
          Naar deze plaatjes zit ik echt met open mond te kijken.
          Ik ben zelf ook naar koksijde geweest (zondag) maar heb niks dat ook maar in de buurt komt van deze meesterwerkjes.
          Volgens ik al gezien heb in andere threads gebruik je de 100-400 van Canon. Ikzelf heb ook deze lens maar slaagde er toch niet in om zulke foto's te maken.
          Kan je soms enkele tips geven over sluitertijd/diafragma/ISO/.......
          bij mij is meetal de foto niet echt 100% scherp ofwel is het vliegtuig zwart (onderbelicht) ofwel de lucht volledig uitgebrand.

alvast bedankt,
          Jürgen

Hey Jurgen: de exif-gegevens zitten nog in de foto's. Voor jets neem ik AV met een diafragma op 7.1 en ISO tss 100-400. Voor props neem ik Tv met een sluitertijd op 1/160 sec. Bij tegenlicht gebruik ik spotmeting.
          Wat de 100-400mm betreft: ze levert scherpe foto's en de IS staat altijd aan.
          Bij moeilijk lichtomstandigheden werk in RAW.

Comment

Voorkeur voor 1 & 3 !

Comment

Hey Mseg bedankt hier heb ik ook wat aan

Groeten

Joeri
              Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mseg Bekijk bericht
                Hey Jurgen: de exif-gegevens zitten nog in de foto's. Voor jets neem ik AV met een diafragma op 7.1 en ISO tss 100-400. Voor props neem ik Tv met een sluitertijd op 1/160 sec. Bij tegenlicht gebruik ik spotmeting.
                Wat de 100-400mm betreft: ze levert scherpe foto's en de IS staat altijd aan.
                Bij moeilijk lichtomstandigheden werk in RAW.
                Thanks mseg, ik vermoed dat het echt aan mijn techniek moet liggen dan, in de beoordeling - transport heb ik een voorbeeldje van mij gepost en mijn instellingen zitten blijkbaar niet zover van de uwe, toch heb ik erbarmelijke resultaten.
                (ISO 100 - 400mm met IS, 1/2500 F5.6 - spotmeting)
                Ook zie ik dat je maar op 250mm zit, ik gebruikte 400mm en toch is mijn vlieger nog niet half zo groot als de uwe, heb je zwaar gecropped? (of stond je op een VIP plaats of zo )

alvast bedankt al hoor.
                Jurgen
                Canon EOS 300D + kitlens, Canon EOS 30D, Tokina 12-24, Canon EF75-300 en een heel lange wishList

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen_74 Bekijk bericht
                  Thanks mseg, ik vermoed dat het echt aan mijn techniek moet liggen dan, in de beoordeling - transport heb ik een voorbeeldje van mij gepost en mijn instellingen zitten blijkbaar niet zover van de uwe, toch heb ik erbarmelijke resultaten.
                  (ISO 100 - 400mm met IS, 1/2500 F5.6 - spotmeting)
                  Ook zie ik dat je maar op 250mm zit, ik gebruikte 400mm en toch is mijn vlieger nog niet half zo groot als de uwe, heb je zwaar gecropped? (of stond je op een VIP plaats of zo )

alvast bedankt al hoor.
                  Jurgen

Jurgen: bijna niet gecropt (misschien 5 - 10% wegsneden); wel op een plaats buiten de basis gaan staan waar je de vliegtuigen korter voorbij komen en waar het zonnetje zoveel mogelijk in de rug staat. Ik zal nooit naar een airshow gaan zoals die van Koksijde waar geen goede omstandigheden heb om te fotograferen.
                  Nog een tip voor de 100-400mm: op 400mm nooit f5.6 gebruiken, hierdoor kunnen de foto's wat softer zijn; ik gebruik meestal f7.1 met zeer goede resultaten.

Comment

Ook dit schrijf ik even op Bedankt

Groeten

Joeri

Comment

Groote Klasse,
                      ik geraak nog nie in de buurt van zulke foto's.

Groetjes,
                      Robert
                      Panasonic TZ 7 - FZ 35
                      Canon 450D 18-55 IS,55-250 IS,Canon 100-400 IS

Comment

Drie heel mooie,

Comment

nummer 1, akelig gedetailleerd
                          into minimal techno

Comment