Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
is hier alleen verkleind om hem op flickr te kunnen plaatsen, en van RAW formaat omgezet in JPEG met sRGB profiel.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je in RAW de foto maakt en dan alleen omzet naar sRGB ? Zonder enige ontwikkeling in de RAW converter ? Aanpassingen in RAW zijn noodzakelijk en GEEN bewerkingen. Dus je hebt geen verscherping, contrast, witbalans, of whatever aangepast ? Heel bizar. Als dat zo is vraag ik mij sterk af waarom je dan in RAW schiet. Overigens vind ik het wel acceptable spottersfoto's.
Je gaat mij toch niet vertellen dat je in RAW de foto maakt en dan alleen omzet naar sRGB ? Zonder enige ontwikkeling in de RAW converter ? Aanpassingen in RAW zijn noodzakelijk en GEEN bewerkingen. Dus je hebt geen verscherping, contrast, witbalans, of whatever aangepast ? Heel bizar. Als dat zo is vraag ik mij sterk af waarom je dan in RAW schiet. Overigens vind ik het wel acceptable spottersfoto's.
Ik bewerk mijn foto's na daar waar nodig is... En ja, dat is dus vrijwel altijd het geval. Maar als een foto (naar mijn idee/ smaak) goed is zoals hij is dan ga ik natuurlijk niet nabewerken "omdat dit altijd moet" En dat was wat mij betreft min of meer toevallig het geval bij die derde foto....
Duidelijk, ik wilde het gewoon even weten. Het is namelijk bijna onmogelijk om een RAW direct "goed" te hebben. Je zult altijd iets moeten doen. Ik zou liever spreken van een ontwikkelproces. Dat dekt de lading veel beter.
Comment