bewerkt omdat er geen mooi bijpassende achtergrond was waar de wagen stond
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
auto tuning
Collapse
X
-
-
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk berichtFijn gedaan, ik had schaduw vooraan weggewerkt.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door XiNiX Bekijk berichtFijn gedaan, ik had schaduw vooraan weggewerkt.
Amaj. Fijn gedaan? Njah, in de strikte zin van het woord 'fijn' misschien wel, maar goed is dat nu toch niet? Die fake spots, die schaduwen die dus ook aan geen kanten kloppen, die reflecties in de ruiten, dat cartoon-achtige uiterlijk van het koetswerk... Eigenlijk vind ik alleen de compositie geslaagd. Dit lijkt me een leuke tekening, maar geen goede foto.
Comment
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door apoZ Bekijk berichtAmaj. Fijn gedaan? Njah, in de strikte zin van het woord 'fijn' misschien wel, maar goed is dat nu toch niet? Die fake spots, die schaduwen die dus ook aan geen kanten kloppen, die reflecties in de ruiten, dat cartoon-achtige uiterlijk van het koetswerk... Eigenlijk vind ik alleen de compositie geslaagd. Dit lijkt me een leuke tekening, maar geen goede foto.
omdat er een storende achtergrond bij was .zoals ik bij sommige hier zie met andere storende auto's op de achtergrond was dit geen optie ze te laten staan .punt twee .
schaduw staat er op zoals hij orgineel is getrokken .en natuurlijk heeft een ruit reflecties
anders was het geen ruit .ik had natuurlijk een filter kunnen gebruiken maar had er geen bij .en het koetswerk was niet bewerkt maar was orgineel zo mat gespoten .
Als ik hem natuurlijk had getrokken in de omgeving dat ik zelf kon kiezen had hij er wel anders uitgezien. maar dat was geen optie daarom moest ik het doen met wat voorhanden lag . en ik denk dat de beste foto's worden gemaakt door de traditionele regels te verbreken en eens anders uit de hoek te komen dan gewoonlijk .groeten Steven
Comment
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk berichtik denk dat de beste foto's worden gemaakt door de traditionele regels te verbreken en eens anders uit de hoek te komen dan gewoonlijk .groeten Steven
Het neemt niet weg dat deze in ieder geval een goede bewerking is, maar smaken verschillen en meningen dus ook. Als je een foto post, moet je bewust zijn dat er ook kritiek op kan komen he.
Definitely not my cup of tea, maar van sommige anderen dan weer wel.Mvg,David
[SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams
Comment
-
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk berichtdie fake spots staan er natuurlijk met een reden die ik al eerder in deze post heb gemeld
omdat er een storende achtergrond bij was .zoals ik bij sommige hier zie met andere storende auto's op de achtergrond was dit geen optie ze te laten staan .punt twee .
schaduw staat er op zoals hij orgineel is getrokken .en natuurlijk heeft een ruit reflecties
anders was het geen ruit .ik had natuurlijk een filter kunnen gebruiken maar had er geen bij .en het koetswerk was niet bewerkt maar was orgineel zo mat gespoten .
Als ik hem natuurlijk had getrokken in de omgeving dat ik zelf kon kiezen had hij er wel anders uitgezien. maar dat was geen optie daarom moest ik het doen met wat voorhanden lag . en ik denk dat de beste foto's worden gemaakt door de traditionele regels te verbreken en eens anders uit de hoek te komen dan gewoonlijk .groeten Steven
Traditionele regels zijn er inderdaad om gebroken te worden, maar persoonlijk vind ik dit niet goed.
Je zet de foto ook in Showcase dus mag je per definitie, strenge commentaar verwachten, zoals eerder al gezegd vind ik de compositie wel goed en zou ik toch graag eens de originele foto zien
Comment
-
Re: auto tuning
Ik heb deze wagen zien staan vorige zondag aan de Metropolis, er is redelijk wat werk in gekropen om de wagen er zo uit te laten zien, maar om dit nu "tuning" te noemen vind ik sterk overdreven. Het modificeren van het koetswerk dmv een bodykit, velgen, spoilers, ... valt onder "styling". Het modificeren van ophanging, motor en uitlaat valt onder "tuning" en ik durf met droge ogen zeggen dat deze wagen allicht nog een standaard diesel in het vooronder heeft liggen.
Aangezien ikzelf al 7 jaar in dat milieu zit vind ik het lachwekkend dat men zonder twijfelen durft zeggen dat hun wagen getuned is en dat men dan verteld welke spoiler toestanden er op het voertuig te vinden zijn en als je dan vraagt of er motorisch iets aan gedaan is, dan is het vaak alleen maar een open lucht filter (wat nog eens slecht is voor je motor) op zit. Ikzelf rij met 50pk meer dan standaard (nu 210pk) en ben bezig met een compleet andere motor op te bouwen om minsten 250pk te bekomen, dit is wat men noemt "tuning". Zelf in de USA propt men Nissan motoren in Honda's en andersom, gewoon omdat een bepaald type motor net wat beter geschikt is, hetzelfde gebeurt hier in europa ook vaker en vaker.
Nu over de bewuste foto, ik vind de bewerking rond de wagen niet echt spetterend te noemen, volgens mij had een mooi egale achtergrond het hem beter gedaan, of je had een foto van een locatie kunnen gebruiken en de wagen daar in kunnen neerzetten, dan nog de schaduw onder de wagen fotoshoppen en dan denk ik dat dit de foto beter tot zijn recht had doen komen.Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
Website : http://runaque.deviantart.com/
Comment
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk berichtIk heb deze wagen zien staan vorige zondag aan de Metropolis, er is redelijk wat werk in gekropen om de wagen er zo uit te laten zien, maar om dit nu "tuning" te noemen vind ik sterk overdreven. Het modificeren van het koetswerk dmv een bodykit, velgen, spoilers, ... valt onder "styling". Het modificeren van ophanging, motor en uitlaat valt onder "tuning" en ik durf met droge ogen zeggen dat deze wagen allicht nog een standaard diesel in het vooronder heeft liggen.
Aangezien ikzelf al 7 jaar in dat milieu zit vind ik het lachwekkend dat men zonder twijfelen durft zeggen dat hun wagen getuned is en dat men dan verteld welke spoiler toestanden er op het voertuig te vinden zijn en als je dan vraagt of er motorisch iets aan gedaan is, dan is het vaak alleen maar een open lucht filter (wat nog eens slecht is voor je motor) op zit. Ikzelf rij met 50pk meer dan standaard (nu 210pk) en ben bezig met een compleet andere motor op te bouwen om minsten 250pk te bekomen, dit is wat men noemt "tuning". Zelf in de USA propt men Nissan motoren in Honda's en andersom, gewoon omdat een bepaald type motor net wat beter geschikt is, hetzelfde gebeurt hier in europa ook vaker en vaker.
Nu over de bewuste foto, ik vind de bewerking rond de wagen niet echt spetterend te noemen, volgens mij had een mooi egale achtergrond het hem beter gedaan, of je had een foto van een locatie kunnen gebruiken en de wagen daar in kunnen neerzetten, dan nog de schaduw onder de wagen fotoshoppen en dan denk ik dat dit de foto beter tot zijn recht had doen komen.
als men bv in de nekker in mechelen een tuning beurs is zie ik veel toeters en bellen maar voorals styling noem het dan styling beurs maar die heb ik nog niet gevonden vriendelijke groeten steven
Comment
-
Re: auto tuning
Oorspronkelijk geplaatst door bagste Bekijk berichthalvelings ben ik het eens maar anderzijds ook niet
als men bv in de nekker in mechelen een tuning beurs is zie ik veel toeters en bellen maar voorals styling noem het dan styling beurs maar die heb ik nog niet gevonden vriendelijke groeten steven
Uiteraard zijn spoilers, bumpers en noem maar op gelinkt aan dit gebeuren door hun oorsprong in de racerij, daar zijn spoilerkits daadwerkelijk ook bevorderlijk voor de aerodynamica van de wagen en door de luchtweerstand te reduceren kan men dit ook als zijnde tuning beschouwen, net als het reduceren van het gewicht van de wagen kan men als tuning zien omdat hier het doel is dat de verhouding tussen gewicht en vermogen zo klein mogelijk moet zijn om een ideale verhouding te bekomen. Met al deze dingen in het achterhoofd staat de tuning de dag van vandaag verder dan ooit van de racerij omdat spoilerkits vaak gemaakt worden om mooi te lijken en in veel gevallen doet dit de aerodynamica niet veel ten goede, maar voor veel van de "getunede" wagens is dat verwaarloosbaar omdat die dingen vaak toch niet sneller rijden om schade te voorkomen.Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
Website : http://runaque.deviantart.com/
Comment
-
-
Re: auto tuning
Ok na dit stukje waardeloze tekst terug naar de foto dus, voor dat soort discussies bestaan er andere forums!
Tis mooi gedaan ik zou juist onder de wagen nog een schaduw zetten zodat deze stopt met zweven (kleine tip), een echte foto kan je het niet meer noemen, het is meer de basis van een flyer hé.
Ik moet regelmatig zo'n flyers maken dus ik weet wat een werk daaraan is dus respect, goe gedaan!!
Groetjes- Canon 1D Mark3 + 580EXII + 70-200 f2.8 IS + EF 2x II + 24-105 f4 IS + 16-35 f2,8 + 50 f/1.4II
- Statief: Manfrotto 055Prob. Kop: Manfrotto 229. monopod: 685B.
- Verwerking: Apple iMac 24" + 22" + Apple Macbook Pro 17"
Comment
Comment