Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ducati Sunrise

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ducati Sunrise

Canon 7D - Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM - Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro - Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS - Sigma 100-500mm - Metz Mecablitz 48 - Cactus flash triggers - filters - ...

Re: Ducati Sunrise

Volgende keer off-camera flits meenemen en de Duc net iets meer licht geven, of als het een RAW beeld was met verschillende 'exposure' binnenhalen en zo de motor zelf wat lichter maken.

Concept is héél knap trouwens.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Dat was ook mijn eerste idee, om de Duc wat meer op te lichten, maar dan verlies je het hele tegenlicht - contour - gegeven, en gaat ook een groot stuk van de sfeer verloren die ik er nu wel in terugvind.

Het was die ochtend nog vrij killig en de eerste zonnestralen gaven een lichte warme deugddoende gloed - zo een waar je onmiddellijk goedgehumeurd van wordt. Dat voel ik terug als ik er nu naar kijk.
      Canon 7D - Canon EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM - Sigma 17-70mm F/2.8-4.5 DC Macro - Canon EF-S 55-250mm F/4-5.6 IS - Sigma 100-500mm - Metz Mecablitz 48 - Cactus flash triggers - filters - ...

Comment

Weinig reaktie.
        Ik had toch iets meer reaktie en tips verwacht in showcase, al was het negatief, dan wist ik toch waaraan en waaraf...

Comment

Valt in mijn ogen niet veel negatief over te zeggen hoor
          Heel mooie compositie!

Ik zou op het eerste zicht ook denken om in te flitsen, nu komt de motor wat grijs over, maar ik vrees toch ook dat de sfeer dan verloren gaat. Je kan hem nog donkerder maken om eerder naar een silhouet op te gaan, maar das misschien ook niet optimaal.

Maar geslaagde foto!

greetz,
          www.fotopie.be
          Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Volgende keer off-camera flits meenemen en de Duc net iets meer licht geven, of als het een RAW beeld was met verschillende 'exposure' binnenhalen en zo de motor zelf wat lichter maken.

Concept is héél knap trouwens.

Mark
            ben ik het mee eens... je kan via off-camera trouwens subtiel genoeg de bike oplichten zodat het contrast met de zonsopgang nog meer dan voldoende is en zorgt voor de sfeer die er toen rond de machine hing.

vind het idd wel knap gevonden
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Yep, hoewel ik niet voor duc's ben, zeker een geslaagd plaatje!
              Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Working...
              X