Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

High speed Italian ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• High speed Italian ...

Eentje die ik al een tijdje terug gemaakt heb, maar wou hem toch even hier neerzetten :

Deze past in mijn nieuwe Sharpening techniques tutorial omdat hier met selectieve verscherping gewerkt werd om de achtergrond mooi 'out of focus' te houden en toch de wagen in de voorgrond extra scherp te krijgen.
    Deze foto werd gemaakt op de Salzburg Ring in Oostenrijk trouwens, tijdens de testdagen van Reiter Engineering zelf, de bouwer van deze Lamborghini Gallardo GT3-R racewagen.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Re: High speed Italian ...

ik zag al meteen dat de blur niet door de lens veroorzaakt is en dus zeer kunstmatig overkomt, dit vind ik persoonlijk minder. Bovendien is de ruimte rond de 2 wagens erg crap, geeft een beetje een chaotisch gevoel. Bovendien geeft het de foto een beetje een fake-tiltshift/modelbouw auto indruk, en dat terwijl een lambo vrij imposant is.

De wagen opzich is wel goed belicht, zwart in volle zon is redelijk moeilijk te fotograferen (en dan nog de andere wagen niet overbelichten is ook knap, ook al is dit het onderwerp niet) Maar ook hier vermoed ik vrij veel photoshop.

De compositie is wel deftig gedaan. Ben je bewust zo hoog gebleven om de foto te nemen zodat de 2 auto's niet "in elkaar" overvloeien? Of is dit toeval?
    I will harness all available light with super-fast aperture lenses

Comment

De achtergrond blur is in post-processing gedaan, dat heb je goed gezien.
      Maar de belichting is in PhotoShop niet aangepast eerlijk gezegd, alleen een kleine 'overlay' van boven naar onder zoals ik altijd doe ... maar zeker geen intensief PS in dit geval, met de juiste instellingen en een degelijke lens haal je dit resultaat zonder problemen hoor.

Ik heb bewust een iets hoger standpunt ingenomen om beide wagens volledig los van elkaar te krijgen ... maar dat had je al gezien.

Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Heel mooi weer Mark
        Engiste dat mij een beetje stoord is dat stukje vangrail nog.
        Groetjes
        Flickr

Comment

ze staan er knap op ja wat een bak die Gallardo GTR-3

vind het ook wel net te krap gekadreerd...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            ze staan er knap op ja wat een bak die Gallardo GTR-3
            vind het ook wel net te krap gekadreerd...
            Ik sluit me daarbij aan. Het kader had iets ruimer gemogen.
            Verder stoort het me een beetje dat de auto niet recht op de foto staat, temeer omdat dit in contrast is met de lamborghini in de achtergrond die wel recht lijkt te staan.
            Uiteraard heeft dit voor een deel met de vorm van de baan te maken, maar daaraan moet je je compositie aanpassen vind ik.
            Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Ik vind het krappe kader eerlijk gezegd niet storen

Comment

Working...
              X